روز گذشته نشست مشترکی بین فعالان و سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد با رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران و رییس ستاد توان‌افزایی سمن‌های شهر تهران برگزار شد.

پویش خبر- در ابتدای این جلسه حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و رییس ستاد توان‌افزایی سمن‌های شهر تهران و همین طور مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران از فعالان و انجمن‌ها و سمن‌های فعال در حوزه گردشگری دعوت کردند تا پیشنهادات و نوع فعالیت خودشان را به جهت توسعه و تقویت گردشگری در تهران در ایام نوروز و چهارشنبه‌سوری ارائه بدهند.
مهدی سیف در ابتدای این جلسه گفت: ستاد گردشگری شهرداری تهران امروز سومین سال فعالیت خودش را در تاریخ شهرداری تهران تجربه می‌کند و جلسه امروز اولین جلسه مشترک شهرداری و شورای شهر با انجمن‌ها و سمن‌های تخصصی گردشگری تهران در این سطح بود؛ جلسه‌ای که البته مسئولان برگزاری آن نسبت به استمرار و دوام آن در سال‌های آینده نیز ابراز امیدواری کرده‌اند.
در ادامه این جلسه یکی از فعالان گردشگری خواستار آن شد تا متولیان گردشگری از جمله شورای شهر و شهرداری تهران یک رویکرد حمایتی را نسبت به انجمن‌ها و سمن‌ها از جمله حمایت‌های مالی در دستور کار خود قرار دهند. این عضو انجمن توانمندی‌ها و خدمات و توسعه گردشگری ایران همچنین پیشنهاد داد که برای توسعه گردشگری در تهران رویکرد ویژه‌ای برای آموزش شهروندان تهران و آگاهی آنان نسبت به جاذبه‌های گردشگری تهران دنبال شود.
عبدی‌پور یکی دیگر از فعالان گردشگری حاضر در این جلسه پیشنهاد داد تا با حمایت از صنایع دستی و گردشگری در تهران و همین طور اختصاص مکان‌هایی به نوازندگان موسیقی می‌توان زمینه آن را فراهم کرد تا مکان‌هایی تحت عنوان نوروزگاه در تهران در نظر گرفته شود.
علاوه بر او نیز لطفی یکی دیگر از فعالان گردشگری پیشنهاد کرد تا از ظرفیت‌هایی مانند مجموعه‌داران حرفه‌ای تهران به عنوان یک جاذبه گردشگری بهره گرفته شود؛ او تعداد این مجموعه‌داران در تهران را بالغ بر ۲۰۰ نفر عنوان می‌کند به زعم او می‌توان با توسعه آثار هنری ویژه چون خوشنویسی و نقاشی برای جذاب گردشگران بهره گرفت.
همچنین صادقی که به نمایندگی از بنیاد فرزانگان و انجمن بانوان شادگر در این جلسه حاضر شده بود ، اختصاص و تامین مکان‌های مشخص برای برگزاری مراسم‌های نوروزی را به عنوان یک راهکار ویژه پیشنهاد داد.
علیرضا پوراسد از دیگر فعالان گردشگری در این نشست پیشنهاد داد تا اتاق فکری برای گردشگری و اقتصاد گردشگری تشکیل داده شود و به صورت مستمر این جلسات ادامه پیدا کند.
علاوه بر این نیز مجید منصوررضایی از دیگر فعالان این حوزه اعلام کرد برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری می‌توان نقشه‌راه‌ها و بروشورهایی را برای مسافران تهیه و تامین کرد.
بعد از ارایه این پیشنهادات نیز مهدی سیف رییس ستاد گردشگری تهران، این موضوع را مطرح کرد که با توجه به فرصت زمانی کوتاه ۴۵ روزه تا فرارسیدن نوروز، علاقه‌مندان تا پایان هفته جاری پیشنهادات خودشان را ارایه کنند و در نهایت پیشنهاداتی که مورد قبول واقع شد با حضور فعالان و انجمن‌ها و سمن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به صورت مشترک عملیاتی خواهند شد.
حجت نظری رییس ستاد توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد نیز این پیشنهاد را مطرح کرد که شورای شهر نگاه ویژه‌ای به انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دارد و این مساله را در مصوبات نیز دنبال کرده است و بر همین اساس چنانچه انجمن‌ها در انجام برنامه‌ها و طرح‌های خودشان نیازمند حمایت یا همکاری بودند، شورای شهر و ستاد توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد آمادگی آن را دارد که اقدام کند.

  • منبع خبر : روابط عمومی ستاد توان‌افزایی سمن‌ها