رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران درباره طرح دست آفرین توضیحاتی ارائه کرد.

پویش خبر- حجت نظری در خصوص طرح دست آفرین که ویژه افراد در معرض آسیب طراحی و تدوین شده است، گفت: این طرح حاصل جلساتی است که ما در قالب کارگروه رسیدگی به افراد در معرض آسیب در ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد شهر تهران برگزار کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با مشارکت ستاد توان افزایی و کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران این اتفاق افتاد و با حضور سازمان ها، شرکت ها و ادارات کل مرتبط در حوزه های مختلف شهرداری تهران قرار بر این شد تا ما کارگروهی را تشکیل بدهیم که بتوانیم برای افراد در معرض آسیب که کالاهایی را تولید می کنند اما نمی توانند به جامعه عرضه کنند کاری انجام بدهیم.

نظری افزود: تا امروز پنج جلسه داشته ایم که یکی از این جلسات با حضور سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه بود و منجر به تهیه طرح دست آفرین شد.

رییس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد شهر تهران تاکید کرد: قرار است در سه دهه اسفندماه سال جاری این طرح را اجرایی کنند. امیدواریم که بتوانیم تا حدی گره از مشکلات معیشتی و اقتصادی افراد در معرض آسیب باز کنیم تا از این طریق بتوانیم از برخی آسیب های جدی تر پیشگیری کنیم.

نظری در پایان گفت: امیدواریم کاری که امسال به صورت پایلوت در حال انجامش هستیم در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد تا از این طریق بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه را کم کنیم. همچنین از دولت و سایر نهادهای مسئول می خواهیم که در این حوزه به ما کمک کنند تا طرح دست افرین به بهترین شکل ممکن پیش برود.

  • منبع خبر : ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران