هنرمندان می‌توانند با ارائه راهکارها و تولید محصولات و برنامه‌های فرهنگی و هنری، برای برون‌رفت جامعه از بحران، نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی ایفا کنند.

به گزارش پویش خبر، همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، نشست صمیمی جمعی از هنرمندان و فرهنگ‌وران با صادق فروغی، فرماندار و مهدی محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فراشبند برگزار شد.
صادق فروغی، فرماندار شهرستان فراشبند در این نشست با گرامی‌داشت دهه کرامت، از جامعه فرهنگ و هنر خواست تا برای رشد و پیشرفت شهرستان پیشنهادها و راهکارهای خود را بیان کنند.
صادق فروغی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای هنری این شهرستان گفت: از دیدگاه هنرمندان بهره خواهم گرفت؛ زیرا اعتقاد دارم آنچه در قالب هنر ارائه می‌‌شود، ماندگارتر است.
فروغی افزود: هنر، جامعه را با امیدوار و شاداب می‌کند. ما با زبان شعر، نمایش، نقاشی و موسیقی می‌توانیم بسیاری از ناگفته‌ها، خواست‌ها، احساسات و مشکلات را بهتر بیان کنیم و با همکاری هم، نقاط مشترک را تقویت و برای رفع مشکلات تلاش کنیم.
فرماندار فراشبند با اشاره به گسترش ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن بر زندگی فردی و اجتماعی بیان داشت: به دنبال تأثیرات و پیامدهای ناشی از این بحران، فضای مجازی و رسانه در تمام جهان به یکی از جنبه‌های مهم زندگی انسان تبدیل شده است؛ در این شرایط شما هنرمندان می‌توانید با ارائه راهکارها و تولید محصولات و برنامه‌های فرهنگی و هنری، برای برون‌رفت جامعه از این بحران، نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی ایفا کنید.
دقت روزافزون به مسائل فرهنگی و فضای رسانه‌ای، بهره‌گیری درست و مناسب از فضای مجازی در تولید و ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر مسائلی بود که فروغی به هنرمندان توصیه کرد.
مهدی محمدی، در این نشست با گرامی‌داشت دهه کرامت گفت: در این روزها با گسترش بیماری کرونا، هنرمندان فراشیند نیز همگام با هنرمندان کشور و استان با آفرینش آثار امیدبخش و آگاهی‌افزا، تلاش‌های بسیاری در راستای مبارزه با این ببماری داشتند که قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: گسترش و رشد بیماری کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری وارد فضای مجازی شد و توانستیم تا حد زیادی اهداف و برنامه‌های خود را در بستر فضای مجازی، پیگیری کنیم و در این راستا تعامل مناسبی با هنرمندان به ویژه در تولید آثار داریم.
محمدی ادامه داد: از آغاز راه‌اندازی “پویش در خانه بمانیم” از هنرمندان و فرهنگ‌وران خواستیم تا ما را در آگاه‌بخشی به مردم برای ماندن در خانه تشویق کنند. هنرمندان سرشناسی در این پویش حضور داشتند و کارکرد مناسبی از خود نشان دادند.
وی افزود: گسترش بیماری کرونا موجب شد بسیاری از کسب و کارهای فرهنگی و هنری از رونق افتاد و گاه تعطیل شدند. در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان آسیب‌های وارده به کسب و کارهای هنری و فرهنگی را برای حمایت و پشتیبانی مورد بررسی قرار داد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند گفت: از آغاز اسفند و گسترش رو به رشد بیماری کرونا در کشور، فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون کلیپ، مسابقات فرهنگی، شعرخوانی، موسیقی آنلاین، مسابقات قرآن، داستان‌گویی و کتابخوانی را با همکاری هنرمندان و فرهنگ‌وران در فضای مجازی انجام شد.
در پایان نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فراشبند، از فعالان فرهنگی و هنری در رشته‌های گوناگون که در چند ماه گذشته به فرهنگ‌سازی در راستای مبارزه و پیشگری از بیماری کرونا پرداخته بودند، تقدیر شد.

  • نویسنده : محمدمهدی اسدزاده