از ۹۱۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کرونا استان، ۵۰ نمونه مثبت اعلام شد،تعداد جانباختگان ناشی از بیماری کووید۱۹در استان فارس به ۸۷ نفررسیده است.

به گزارش پویش خبر، عبدالرسول همتی امروز آمار جدید مبتلایان و جانباختگان ناشی از بیماری کووید۱۹ دراستان فارس را با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: از ۹۱۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کرونا استان، ۵۰ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به۳۷۰۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص آمار جانباختگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، بر این اساس از شروع شیوع این ویروس تا کنون در استان، ۸۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست داده اند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳۱۸۸ نفر از مبتلایان بستری شده و یا در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافتند.

همتی بیان کرد: با توجه به آمار کشوری برای محاسبه بهبودی همه موارد اعم از افراد ترخیصی از بیمارستان و ایزوله خانگی، از امروز برای همگامی با آمار کشوری، آمار استان نیز به صورت مجموع بهبودیافتگان اعلام می شود.

وی  آمار موارد ابتلا به کروناویروس ازآغاز شیوع تا کنون در استان را به تفکیک هر شهرستان اعلام کرد: از  سه هزار و ۷۰۲ نفر اعلام شده ، تعداد هزار و ۷۵۷ مورد به شیراز؛ آباده ۱۲۴ مورد؛ مرودشت ۱۲۱ مورد؛ اقلید و استهبان هر کدام ۸۴ مورد؛ خرم بید ۸۰ مورد؛ رستم ۶۸ مورد؛ کازرون و فیروزآباد هر کدام ۵۳ مورد؛ کوه چنار ۴۷ مورد؛ کوار و سپیدان هر کدام ۴۲ مورد؛ داراب ۴۱ مورد؛ پاسارگاد ۴۰ مورد؛ ممسنی ۳۸ مورد؛ زرقان و لامرد هر کدام ۳۲ مورد؛ ارسنجان ۳۰ مورد؛ سروستان و بوانات هر کدام ۲۵ مورد؛ نی ریز ۲۴ مورد؛ مهر ۲۱ مورد؛ زرین دشت ۱۶ مورد؛ قیروکارزین ۱۸ مورد؛ بیضا ۱۲ مورد؛ سرچهان ۱۰ مورد؛ فراشبند ۹ مورد؛ خرامه ۸ مورد و بختگان ۷ مورد را شامل می شود.

 همتی در پایان از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره های انتقال این بیماری، با در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله مناسب در روابط اجتماعی، از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری کنند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری