اگر ابتلای فردی به کرونا قطعی شد ملزم است که خود را قرنطینه کند. اگر فرد مبتلا این کار را انجام ندهد، با وی برخورد خواهد شد. بیمارستان ها باید به خانواده و محل کار فرد مبتلا اطلاع دهند که وی به این ویروس مبتلا شده است. بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها اگر فاقد بیمه باشند، همان جا بیمه می‌شوند

به گزارش پویش خبر حسن روحانی رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا از همکاری و حمایت مردم در مقابله با بیماری کرونا تشکر کرد و از مردم درخواست کرد که در روز طبیعت در خانه بمانند.

روحانی افزود: ما در مراحل مختلف، فاصله‌گذاری های اجتماعی را مدنظر قرار دادیم و در هر مرحله‌ای مردم حمایت کردند.زمانی که گفتیم از هر شهری می خواهید خارج شوید حتما باید کنترل و غربالگری شوید اگر علامتی نداشتید به سفر ادامه دهید وگرنه باید به مبدا خود برگردید مردم همکاری کردند. در مرحله دوم که گفتیم مردم از استان های خود جز موارد ضروری به استان های دیگر سفر نکنند و افراد مسافری که از موطن خود خارج شدند سریعتر به وطن اصلی خود برگردند که مردم باز هم حمایت کردند.همکاری مردم، کادر درمانی، ارتش و صداو سیما کمک به آن کرد که آمار ایران در مقابله با ویروس کرونا کاهش یابد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر ابتلای فردی به کرونا قطعی شد ملزم است که خود را قرنطینه کند. اگر فرد مبتلا این کار را انجام ندهد، با وی برخورد خواهد شد. بیمارستان ها باید به خانواده و محل کار فرد مبتلا اطلاع دهند که وی به این ویروس مبتلا شده است. بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها اگر فاقد بیمه باشند، همان جا بیمه می‌شوند. محدودیت های سختگیرانه تا ۲۰ فروردین تمدید شد. درمورد شرایط آغاز فعالیت های استان های کشور تا چندروز آینده تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: آنچه در سلامت الکترونیک از سال گذشته آغاز شده است به ثبت نام مردم و شناسایی افراد مبتلا به کرونا کمک کرد. همه اساتید قدیمی و بزرگ دانشگاه ها به بیمارستان ها مراجعه کرده و در کنار کادر درمانی قرار گرفته اند.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری