تا صبح امروز، ۶۰۶ مورد مراجعه افراد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل مسمومیت الکلی در فارس گزارش شده است،طی روزهای گذشته ۵۳۲ نفر به دلیل مسمومیت با الکل در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

به گزارش پویش خبر،محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس امروز ۷ فروردین ۹۹ آمار جان باختگان بر اثر مسمومیت با الکل را ۷۴ نفر اعلام کرد. این در حالی است که تا دیروز آمار جانباختگان بیماری کرونا در فارس  با اعلام رسمی از طرف عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲۲ نفر بوده است.

مرادیان گفت: متاسفانه آمار مسمومیت با الکل، همچنان روند صعودی را در این استان طی می‌کند و در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر دیگر براثر مصرف این ماده سمی جان باختند تا شمار قربانیان به ۷۴ نفر برسد. تا صبح امروز، ۶۰۶ مورد مراجعه افراد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل مسمومیت الکلی در فارس گزارش شده است،طی روزهای گذشته ۵۳۲ نفر به دلیل مسمومیت با الکل در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

رئیس اورژانس فارس اضافه کرد: مصرف الکل ۷۰ درصد تنها برای ضدعفونی سطوح مناسب بوده و مصرف خوراکی این ماده سمی، بسیار خطرناک است و به مسمومیت، معلولیت و حتی مرگ می‌انجامد.مرکز اورژانس ۱۱۵ استان فارس از چهارم اسفند ۹۸ تاکنون به ۱۹ هزار و ۹۹۶ نفر مشاوره تلفنی با علائم تنفسی داده است،در مجموع اورژانس فارس ۷۴۶ ماموریت مرتبط با کرونا انجام داده است. در این مدت تعداد ۲۰۳ بیمار مشکوک به علائم کرونا ویروس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری