مناطق حاشیه ای بخاطر مشکلات معیشتی مردم نمی‌توانند در منزل بمانن، بسیاری از اینها به خاطر نان شب خود مجبورند هر روز کار کنند.

به گزارش پویش خبر، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه مشکل خوزستان مشکلات معیشتی مردم حاشیه شهرهاست گفت: اگر قرار بر قرنطینه باشد باید حداقل ۲دوره ۱۴ روزه طبق استاندارد یا دست کم یک دوره قرنطینه اعمال شود.مشکل ما در بخش شیوع کرونا در اهواز در مناطقی چون کیانپارس یا امانیه اهواز نیست بلکه در حاشیه شهر مشکل داریم.

وی در خصوص مشکل معیشتی مردم حاشیه شهر افزود: مردم مناطق حاشیه ای بخاطر شرایط معیشتی نمی‌توانند در منزل بمانن، بسیاری از اینها به خاطر نان شب خود مجبورند هر روزکار کنند و نقطه آسیب ما هم همین جاست. به هر حال ما امیدواریم با کمک رسانه‌ها و سازمانهای دیگر بتوانیم مردم را برای رعایت پروتکلهای بهداشتی قانع کنیم زیرا واقعیت این است که حساسیت مردم کم شده است و این حساسیت‌زدایی برای ما در مقابله با بیماری یک سم است.

نژادیان در ادامه در خصوص آمار اضافه کرد: واقعا در ارایه آمار معذوریت داریم فکر می‌کنم دراین شرایط تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که شرایط دراستان پایدار است. آمار فوتی های ناشی از کرونا در روز جاری نسبت به روز قبل کاهشی‌تر شده به طوریکه آمار قطعی فوتی‌های امروز استان پنج نفر بود.ما چیزی را از مردم کتمان نمی‌کنیم ولی ملزم به تبعیت از سیاستهای وزارت هستیم لذا نمی‌توانیم بنا بر دستور وزارت آمار روزانه اعلام کنیم.

وی در خصوص کمبود امکانات در خوزستان گفت: در بحث تختهای خالی مشکلی نداریم ولی در تختهای ویژه مشکل داریم و با کمبود مواجه هستیم که قرار شده با ظرفیت‌سازی دوباره این کمبود را برطرف کنیم، درحال تهیه دستگاههای ونتیلاتور هستیم چون تهیه این دستگاهها در اختیار هیات امنای ارزی وزارتخانه است.دیروز با جان بابایی معاون درمان وزیر مساله کمبود را مطرح کردیم که وی هم قول داد دستگاههای مورد نیاز را تامین کنند. علاوه بر اهواز ظرفیت تختهای مخصوص آی سی یو دراین دو شهر هم تکمیل شده ولی دانشکده‌های بهبهان و شوشتر وضعیت مناسبی دارند و مشکلی ندارند و ما از آنها خواسته‌ایم به بخشهای دیگر استان کمک کنند و آنها هم همین کار را کرده اند.این وضعیت را در کل استان داریم یعنی هرجا وضعیت شهرها سفید بوده امکانات را به شهرهای قرمز گسیل کرده‌ایم و کماکان همان ۹ شهر قبلی ما در وضعیت قرمز قرار دارند.