رسانه‌ها و خبرنگاران صدای بیدار جامعه هستند و این نوع رفتار و بی‌احترامی از سوی مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های برجسته استان قابل قبول و مورد پذیرش نیست.

به گزارش پویش خبر، طی چند روز گذشته مسئولین استان فارس از افتتاح ۱,۴۰۰ میلیارد تومان پروژه با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس اطلاع داده بودند و از خبرنگاران نیز برای حضور در مراسم دعوت شده بود اما امروز با شروع مراسم تنها یک رسانه اجازه ورود خبرنگار به سالن را پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پیام خبرمسئولین برگزاری از حضور خبرنگار خبرگزاری مهر، خبرنگار خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری تسنیم، روزنامه نیم نگاه، روزنامه سبحان، روزنامه جمهوری اسلامی و سایر خبرنگارانی که برای پوشش رسانه‌ای این برنامه آمده بودند ممانعت کردند.

افتتاح این پروژه امروز علاوه بر ممانعت از حضور خبرنگاران حاشیه‌ای دیگر نیز داشت و آن تجمع کارگران پروژه بود که برخی حدود ۳۰ ماه حقوق نگرفته بودند و امروز شاهد افتتاح پروژه ای از تلاش های خود بودند که هیچ مزدی به این تلاش ها داده نشده بود.

در راستای ممانعت از حضور خبرنگاران به این مراسم، مسئولان برگزارکننده برنامه دلیل عدم حضور خبرنگاران در جلسه را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم فضای کافی عنوان کردند این در حالی است که دعوتنامه این برنامه از سوی سه دستگاه استانداری، آبفا و آب منطقه‌ای به دست رسانه‌ها رسیده و از ابتدا به این مسئله توجهی نشده بود و اگر چنین دلیلی وجود داشت نباید از رسانه‌ها هم برای پوشش جلسه دعوت به عمل می‌آمد.

مصطفی اژدری، رئیس بسیج رسانه استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در واکنش به این بی‌احترامی به تعدادی از رسانه‌های رسمی استان فارس اظهارداشت: رسانه‌ها و خبرنگاران صدای بیدار جامعه هستند و این نوع رفتار و بی‌احترامی از سوی مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های برجسته استان قابل قبول و مورد پذیرش نیست.

رئیس بسیج رسانه استان فارس با تاکید بر اینکه بی‌احترامی به هر خبرنگار یا عکاسی ولو یک نفر از آنها، آن هم در برنامه‌ای که در سطح ملی بوده و مسئولان ارشد حضور داشتند، مصداق بارز نادیده گرفتن اهمیت نگاه فراگیر به این قشر بوده است، بیان کرد: قطعا مسئولان و متولیان فرهنگ و رسانه باید نسبت به این امر واکنش نشان داده تا بار دیگر شاهد چنین برخوردهایی در استان فارس نباشیم.