با توجه به شرایطی که درپی کرونا در کشور ایجاد شده بنابراین در هیچ جای کشور راهپیمایی خودرویی در روز قدس نخواهیم داشت و این موضوع منتفی شده است.

به گزارش پویش خبر چندی پیش در ۲۱ اردیبهشت ۹۹ خبری مبنی بر طرح راهپیمایی خودرویی در روز قدس از سمت قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطرح شد، که امروز ۱ خرداد ۹۹ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که راهپیمایی خودرویی برای روز قدس نداریم.

چندی پیش نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به شرایط برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال گفت: قطعا امسال مصوبه واحد برای برگزاری روز قدس در کل کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: ما راهپیمایی فیزیکی مثل سالهای قبل خواهیم داشت اما تنها در شهرهایی که با وضعیت سفید مشخص شده است. در چنین شهرهایی راهپیمایی مثل سالهای قبل اما بعد نمازجمعه خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در شهرهایی مثل تهران و مراکز استانها یک طرح راهپیمایی خودرویی مطرح شده است که موتور سواران با پرچم یک مسیری را طی کنند و خانواده‌ها با خودرو حرکت کنند.

لطفی ادامه داد: یک طرح هم تعیین مسیرهای مشخص با فاصله‌گذاری اجتماعی بود و هر مسیری را یک نهادی برعهده بگیرد.

لطفی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نظر دارد در صورت بهره‌گیری از سخنان سخنران ویژه این برنامه را بصورت یکپارچه و سراسری اجرایی نماید. در غیر اینصورت سخنرانی‌ها استانی برگزاری خواهد شد. همچنین قرار است از سخنرانی چهره‌های شاخص بین‌المللی جبهه مقاومت نیز استفاده شود.

امروز و با نزدیک شدن به زمان این مراسم که هر ساله برگزار می شود و امسال به دلیل شیوع کرونا در جهان و خطر همه گیر بودن این بیماری انجام این مراسم ممکن است به شیوع بیشتر این بیماری دامن بزند به همین دلیل ، سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری راهپیمایی خودرویی در روز قدس گفت: ابتدا گفته شد که می‌توان با توجه به شرایطی که درپی کرونا در کشور ایجاد شده، راهپیمایی روز قدس را به شکل نمادین و به صورت خودرویی برگزار کنند، اما پس از آن تصمیم تغییر کرد و بنا شد تا در این روز راهپیمایی خودرویی نداشته باشیم.

وی افزود: بنابراین در هیچ جای کشور راهپیمایی خودرویی در روز قدس نخواهیم داشت و این موضوع منتفی شده است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.