معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: در استان فارس قابلیت های زیادی برای شکوفا نمودن اقتصاد ملی و منطقه ای وجود دارد که یک نمونه آن منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

به گزارش پویش خبر، بابک دین پرست در حاشیه بازدید از صنایع مستقر در این منطقه افزود: با هدف تنظیم سند پیشران توسعه استان فارس تعداد زیادی پروژه های در دست احداث در این استان مورد بازدید میدانی قرار گرفته اند و ضمن احصاء مشکلات و تنگناهای فرارو برای برون رفت از این چالش ها با مدیریت وزیر کشور  همراستا برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریمی چاره اندیشی می شود.

دین پرست با اشاره به سیاست های دولت برای حداکثر بهره برداری از توانمندی های داخلی گفت: همه مراکز اقتصادی، بنگاههای تولیدی اعم از بخش دولتی و خصوصی و مناطق ویژه اقتصادی برای تکمیل پازل توسعه صنعت کشور و شکوفایی اقتصاد ملی، خلق ارزش افزوده، ممانعت از خام فروشی و حرکت مبتنی بررهیافت های ناشی از کاربرد  فناوری های نوین حایز اهمیتند و در این میان موقعیت راهبردی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس ممتاز است.

وی ادامه داد: ظرفیت های موجود در استان فارس زمینه جهش جدی در عرصه فعالیت های اقتصادی را فراهم کرده است  که  با تکیه بر مواهب خدادادی و همچنین مجموعه منابع مادی و معنوی و نیروی انسانی متعهد و کار آمد این استان می تواند در زمینه  توسعه جنوب کشور نقش بی بدیلی ایفا کند.

معاون وزیر کشور با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سطح کشور و استان فارس تصریح کرد: برخی معضلات و مشکلاتی که رفع آنها  منوط به  اتخاذ تصمیم در سطح ملی است به زودی تعیین و با حل و فصل این مشکلات  اطمینان داریم قطار توسعه صنعتی استان فارس از سرعت مطلوبی برای رسیدن به ایستگاه بالندگی و شکوفایی برخوردار می شود.

دین پرست افزود: برغم همه فشارهای استکبار با همدلی و وحدت و  تکیه بر داشته ها و ظرفیت های فراوانی که در سطح کشور از آن برخورداریم، در آینده نزدیک بسیاری از موانع در مسیر رشد و توسعه استانهای مختلف کشور مرتفع می شود.

وی از انجام سفر رحمانی فضلی وزیر کشور  به شیراز  در آینده نزدیک  با هدف رونمایی از سامانه سند پیشران توسعه استان فارس که  معاون وزیر کشور سامانه ای پویا و هوشمند  توصیف کرد، خبر داد.

بر پایه این گزارش معاون وزیر کشور ضمن حضور در مجتمع آلومینیوم جنوب در جریان اقدامات انجام شده برای تکمیل و بهره برداری از این کارخانه بزرگ  که در استانه بهره برداری فاز نخست آن  می باشیم ،قرار گرفت.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و مجاور کانون های انرژی و نزدیک به بنادر تخصصی صادراتی واقع شده است.

اخبار مناطق ویژه اقتصادی را از اینجا دنبال کنید.

  • منبع خبر : فرینا