وزرای خارجه و دفاع فرانسه و روسیه در پاریس دیدار کردند.

به گزارش پویش خبر، در این نشست درباره لیبی و قره باغ نیز بحث و تبادل نظر شد. ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مورد بحران های بین المللی و منطقه ای در پاریس گفتگو کردند.
بر اساس بیانیه کتبی مشترک وزارت امور خارجه و دفاع فرانسه، قبل از برگزاری کنفرانس بین المللی لیبی در پاریس، ۴ وزیر در چارچوب نشست شورای همکاری امنیتی روسیه و فرانسه با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار ابعاد سیاسی و نظامی بحران های منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزرای فرانسوی در این دیدار اعلام کردند که استقرار مزدوران شرکت امنیتی روسی واگنر در منطقه ساحلی قابل قبول نمی باشد. وزرای فرانسوی نگرانی خود از بدتر شدن وضعیت امنیتی در اوکراین را به همتایان روسی خود اظهار کرده و نسبت به عواقب جدی نقض احتمالی مجدد تمامیت ارضی این کشور هشدار دادند.
وزرای فرانسوی با بیان تلاش‌های مشترک فرانسه و روسیه برای دستیابی به صلح پایدار بین آذربایجان و ارمنستان، دیدگاه‌های خود را در مورد امنیت خاورمیانه به اشتراک گذاشتند و از همتایان خود خواستند تا در مورد شرایط سیاسی بازگشت آوارگان سوریه تلاش کنند.
وزرای فرانسوی با بیان اهمیت اینکه باز نگه داشتن کانال های ارتباطی روسیه با اتحادیه اروپا و ناتو، افزایش نگرانی های خود در مورد وضعیت حقوق بشر در روسیه را ابراز کردند.

  • نویسنده : مترجم: امین جهانگیری نیا
  • منبع خبر : میلاد (ترکیه)