رویکرد سازمان تبلیغات حضور در حوزه‌های مردمی و در کنار مردم بودن است،ایجاد كانونهای فرهنگ در مناطقی امکان راه اندازی اداره نیست، فراهم می شود.

به گزارش پویش خبر، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی شنبه ۳۱ خرداد در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در خصوص رویکرد های سازمان گفت:  نگاه سازمان تبلیغات اسلامی، سیاسی نیست و این سازمان از فعالیت های سازمان‌های فرهنگی که در قالب نظام و انقلاب تعریف شده اند، حمایت می کند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، این سازمان  در گام دوم انقلاب بر تامین محتوای آموزشی تاکید ویژه دارد و هزینه های لازم استان ها را در این حوزه تامین می کند.تا کنون ۷۸۰۰ هیات مذهبی،۸۰۰ خانه قرآنی، و ۱۰۰ کانون مداحان،و ۳۲۰۰ نفر از بانوان در بخشهای فرهنگی سازمان فعالیت خود را در سامانه ثبت کرده اند.

وی در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ اضافه کرد: گروه‌های جهادی و تبلیغی به مناطق محروم استان به صورت هفتگی اعزام می شوند کهاز اقداماتی است که سازمان تبلیغات اسلامی فارس برای انجام تبلیغات خود در مناطقی که فاقد روحانی هستند به انجام می رساند.

حجت الاسلام مهرابی با توجه به برنامه سازمان بر مردمی کردن تبلیغ که باید از خانواده ها شروع شود ادامه داد: گسترش تبلیغ چهره به چهره به خصوص در میان خانواده‌ها از اولویت های تبلیغات اسلامی استان است و تفاهم‌نامه‌ای نیز با مرکز مشاوره نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و «بهار نیکو» در این حوزه منعقد کرده ایم.

وی در خصوص فعالیت های جدید سازمان تبلیغات در استان فارس یادآور شد: فعالیت در هفت شهرستان جدید فارس نیز از دیگر برنامه‌های اصلی امسال سازمان تبلیغات اسلامی فارس است تا فرصت ایجاد پایگاه اجتماعی یا کانون فرهنگی نیز در مناطقی امکان راه اندازی اداره نیست، فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان در مورد برنامه های سازمان و ارتباط بیشتر با مردم  تصریح کرد: رویکرد ما حضور در حوزه‌های مردمی و در کنار مردم بودن است و سازمان تبلیغات اسلامی در بحران‌هایی مانند کرونا و سیل نقش مهمی در آرامش روانی جامعه داشته است.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری