واحد تولیدکننده استخراج ارز دیجیتال به زودی کار خود را آغاز می کند و با ساخت آن از خروج ارز جلوگیری می شود.

به گزارش پویش خبر، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از تولید دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این استان خبر داد و گفت: این محصول برای نخستین بار در سطح کشور توسط یکی از واحدهای صنعتی همدان تولید می‌شود.

حمیدرضا متین با بیان این مطلب، افزود: واحد تولیدکننده استخراج ارز دیجیتال به زودی کار خود را آغاز می کند و با ساخت آن از خروج ارز جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد: موتورسیکلت گازسوز هم محصول جدید دیگری است که همدان در ساخت آن پیشقدم شده و به زودی تولید آن کلید می خورد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در زمینه صنایع معدنی امسال چند طرح به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در این منطقه بهره برداری می شود که با اضافه شدن آنها به جمع صنایع استان از خام فروشی ذخایر معدنی جلوگیری و ارزش افزوده بیشتری را نصیب این منطقه می شود.

تولید خمیر الکترود محصول دیگری است که به گفته متین، همدان در تولید آن پیشتاز است و می تواند بخشی از نیاز صنایع ذوب کوره ای مانند فروسیلیس ها و سیلیکون متال که از طریق واردات تامین می شود را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی با سرمایه گاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی ویان در حال ساخت است و تا پایان سال جاری این واحد وارد چرخه تولید می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تکمیل زنجیره تولید استان را از برنامه های همدان برای تحقق جهش تولید ذکر کرد و افزود: طرح توسعه شرکت شیشه را امسال بهره برداری می کنیم که در تقویت اشتغال و تولید موثر است.

متین همچنین از راه اندازی پتروشیمی هگمتانه بعد از ۱۸ سال خبر داد و گفت: با ورود این طرح بزرگ به چرخه تولید می توان بخش اعظمی از مواد پی.وی.سی پزشکی کشور را که از کشورهای دیگر وارد می شود، تامین کرد.

گفتنی است که یک هزار و ۴۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان همدان مشغول تولید هستند.

  • منبع خبر : شاتا