مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از ۸ تا ۱۵ آبان ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاجیکستان خبر داد و گفت: حدود ۵۱ هنرمند عرصه های مختلف فرهنگی و هنری در این رویداد بزرگ شرکت خواهند کرد.

به گزارش پویش خبر، محمدعلی کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به تاجیکستان با تشریح جزئیات و همچنین روند برگزاری هفته فرهنگی ایران در جمهوری تاجیکستان گقت: این روداد بزرگ فرهنگی و هنری شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری است که با حضور جمعی از هنرمندان در عرصه‌های مختلف و شخصیت‌های برگزیده فرهنگی به صورت سازمان یافته و در مدت معین بر اساس توافق یا تفاهم مکتوب بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دیگر در چارچوب موافقت نامه‌های فرهنگی و سند مبادلات یا یادداشت تفاهم با هدف گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و معرفی و اشاعه جلوه‌های فرهنگی و هنری به صورت دو جانبه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این راستا در مهر ماه سال جاری(۱۴۰۱)  جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران در شهرهای تهران، تبریز و شیراز برنامه هفته فرهنگی برگزار کرد که در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری هیئتی از مقامات رسمی، فرهنگی و هنرمندان به ریاست وزیر فرهنگ آن کشور شرکت کردند.
دعوت رسمی از وزیر فرهنگ ایران / برگزاری هفته فرهنگی در سه شهر تاجیکستان
مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: اکنون به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان و در پاسخ به دعوت رسمی وزیرفرهنگ جمهوری تاجیکستان از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر، با حضور هیئتی از مقامات رسمی، فرهنگی و هنری برگزار می شود.
تاجیکستان ۸ تا ۱۵ آبان میزبان هفته فرهنگی ایران
کیانی اظهار داشت: در این رویداد فرهنگی که با حضور شاعران و ادیبان، گروه‌های شاهنامه خوان و نقالی، پهلوانان زورخانه ای، موسیقی و هنرمندان تجسمی و صنایع دستی برگزار می‌شود، گوشه‌ای از فرهنگ و هنر کشورمان به نمایش درخواهد آمد.
برگزاری هفته فیلم ایران و رونمایی از ۲۴ اثر خوشنویسی
مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان، هفته فیلم ایران نیز در این کشور با نمایش فیلم‌های ایرانی برگزار خواهد شد.
به گفته وی قرار است فیلم های پسران دریا، عماد و توبا و همچنین تختی در هفته فلیم ایران در تاجیکستان به نمایش درآید.
کیانی رونمایی از آلبوم ۲۴ اثر خوشنویسی  با عنوان چراغ دوستگاهی استاد احمد تیموری را از دیگر برنامه های همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور برشمرد.

  • منبع خبر : ايرنا