عضو کمیسیون عمران مجلس ایران با انتقاد از خرید گسترده اتوبوس های دست دوم توسط مسئولان این کشور آن را اشتباهی بزرگ خواند که به افزایش تصادفات بین شهری خواهد انجامید.

به گزارش پویش خبر، مجید کیانپور در واکنش به خبر واردات گسترده اتوبوس های دست دوم توسط مسئولان این کشور، گفت: به طور حتم این اقدام به هیچ وجه توجیه پذیر نبوده و قطعا نمی توان به بهانه کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، اتوبوس هایی را وارد کرد که سال ها در دیگر کشورها کار کرده و امروز که فرسوده شده اند، با قیمت های کلان به کشور ما فروخته شود.

وی در ادامه به حادثه اخیر واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در این کشور که ۱۰ کشته بر جای گذاشت اشاره و تصریح کرد: هنوز چند روزی از جان باختن جوانانمان به علت فعالیت اتوبوس های فرسوده و دست دوم نگذشته، حال چگونه مسئولان به فکر واردات این گونه اتوبوس ها هستند.

کیانپور گفت: قطعا با واردات اتوبوس های دست دوم باید در آینده ای نزدیک شاهد افزایش آمارهای تصادفات بین شهری باشیم و در آن زمان مدیرانی که اقدام به واردات این خودروها کرده اند، باید پاسخگوی اقداماتشان باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تبعات واردات گسترده خودروهای فرسوده، ورشکستگی کارخانه های تولید اتوبوس در داخل کشور است، زیرا با این اقدامات تولید اتوبوس دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

گفتنی است چندی پیش ۱۰ تن از دانشجویان ایرانی در تهران بر اثر واژگونی اتوبوس فرسوده جان خود را از دست دادند که این موضوع واکنش های بسیاری را در پی داشته است.

  • منبع خبر : خانه ملت