معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، گفت: پرونده سینما ایران در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است. حکم دیوان مبنی بر تخریب سینما ایران است اما در حال رایزنی با مالک آن هستیم.

به گزارش پویش خبر، مرتضی ادیب زاده در خصوص آخرین وضعیت مرمت ضلع شمال غربی میدان حسن آباد افزود: مرمت محوطه مرمت ضلع شمال غربی میدان حسن آباد برعهده سازمان زیباسازی شهرداری تهران است و نقشه هایی نیز در این خصوص برای ما ارسال کرده اند که مورد تایید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ناظر میراث فرهنگی نیز به این سازمان معرفی شده است و مقرر شده است که هر چه سریع کار مرمت جداره شروع شود و در مرحله بعد سایر نقشه های بنا اجرایی شود. طبق آخرین جلسه ای که با سازمان زیباسازی شهر تهران صورت گرفت مقرر شد تا اوایل سال ۱۴۰۰ مرمت جداره به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول در میراث فرهنگی تصریح کرد: شرایط جوی مقداری مرمت را از برنامه ای که مطرح شده بود عقب انداخته اما در اوایل سال آینده مرمت این جداره به اتمام خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی استان تهران در خصوص مرمت مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران تصریح کرد: لایه برداری پوشش بتنی روی حوض مسجد امام خمینی (ره) نیز آغاز شده است و زمانی که به سطح لایه سنگی زمین برسیم، عملیات مرمت نیز آغاز خواهد شد. میراث فرهنگی بر این پروژه نظارت ویژه دارد.

ادیب زاده ادامه داد: مرمت در این مسجد از دیرباز آغاز شده است و گزارش ها نیز به صورت دقیق از پیمانکار دریافت می شود و همچنان نیز مرمت ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در میراث فرهنگی در خصوص آخرین وضعیت سینما ایران لاله زار نیز گفت: پرونده سینما ایران در وزارت میراث فرهنگی و اداره کل استان در حال بررسی است. حکم دیوان مبنی بر تخریب سینما ایران است اما در حال رایزنی هستیم. پرونده حقوقی این بنا در جریان است و باید منتظر ماند تا نتایج تلاش ها را شاهد باشیم.

  • منبع خبر : برنا