معاون صدای رسانه ملی گفت: پایگاه کودک ایران صدا قرار است که گذشته‌های کودک را با زبان امروز بیان می‌کند.

به گزارش پویش خبر حمید شاه‌آبادی در مراسم تجلیل از هنرمندان حوزه کودک در رسانه و افتتاح پایگاه خبری ایران صدا که پیش از ظهر امروز در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، اظهار کرد: حضورم در این مراسم احترام به مقام شامخ کودک است و شمایی که عمرتان را برای تربیت کودک گذراندید. وقتی اسم رادیو می‌آید دستگاه گیرنده‌ای است که وجود دارد، اما امروز سپهر رسانه‌ای صدا حرف دیگری می‌زند. فعالیت‌های رادیو فقط به موج اف‌ام خلاصه نمی‌شود؛ صحنه‌ها و عرصه‌های متفاوتی را در این حوزه شاهد هستیم. در حال حاضر فضا و سپهر رسانه تغییر کرده و اگر رسانه ملی سهم کودک را تأمین نکند اتفاقات نگران‌کننده‌ای برای او رقم خواهد خورد.

معاون صدا افزود: سبد شنیداری فقط رادیو نیست و کودک حق انتخاب پیدا کرده و نقش ما در محتوای این حوزه‌ها تاثیرگذار است. اگر خودمان را در حوزه صدا محکوم بدانیم که فقط در فضای رادیو بمانیم، کوتاهی کرده‌ایم.

شاه‌آبادی تأکید کرد: پایگاه کودک ایران صدا قرار است که گذشته‌های کودک را با زبان امروز بیان کند و در اختیار نسل جدید قرار دهد. این پایگاه داشته‌های رادیو در سال‌های گذشته را با سبک زندگی اسلامی ایرانی در اختیار کودکان قرار خواهد داد.

وی عنوان کرد: بیش از یک هزار کتاب در این پایگاه قرار داده می‌شود تا کودک ساعت‌های خالی‌اش را به آن اختصاص دهد. صدای رسانه ملی، خود را موظف می‌داند تا سبد شنیداری کودکان را تولید کند. امروز نسل مؤلف حوزه کودک  نیازمند صیانت از حریم این حوزه است.

شاه‌آبادی گفت: کسانی که در این حوزه تخصص و یا مسئولیتی ندارند این حوزه را کنار بگذارند چرا که حوزه کودک حوزه تخصصی است و دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در این زمینه نگاهشان به کودکان نگاه سرمایه است، نباید ورود به محتوای کودک کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاري آنا