در راستای کشف خودروهای احتکاری و سامان بخشیدن به بازار خودرو بازرسان سازمان صمت از چندین مکان شامل، چند خانه مسکونی و پارکینگ دپو خودرو، بازرسی کردند و خودروهای فاقد پلاک شناسایی و کشف شد.

به گزارش پویش خبر و با توجه شرایط فروش خودرو در کشور و تعیین قیمت های جدید از سوی شورای رقابت،  تلاش برای کشف خودرو های احتکاری و یافتن محتکران خودرو بیش از بیش شده تا شرایط بازار خودرو در ایران سامان یابد از این رو حمید رضا ایزدی از کشف بیش از ۱۸۰ دستگاه خودروی سواری فاقد پلاک و مظنون به احتکار از چند انبار در مرکز استان و یک انبار در شهرستان‌های فارس با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در ۲ روز گذشته به دنبال پیگیری و اطلاع‌رسانی سربازان گمنام امام زمان (عج)، بازرسان این سازمان از چندین مکان شامل، چند خانه مسکونی و پارکینگ دپو خودرو، بازرسی کردند و خودروهای فاقد پلاک شناسایی و کشف شد.

وی در خصوص پیگیری های بیشتر در این موضوع ادامه داد: در همین زمینه، هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی و سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده و ماموران در عملیات‌های جداگانه بیش از ۱۸۰ دستگاه خودروی سواری شامل مدل های مختلف پراید، تیبا، پژو۲۰۶، پژو۴۰۵، پژو پارس، جک، دنا، پژو۲۰۷ و هایما توقیف شد و با توجه به اینکه طبق دستورالعمل صادره، دارندگان خودرو فاقد پلاک تا هفتم خرداد ۹۹ فرصت تعیین تکلیف اینگونه خودروها را دارند، پرونده مربوطه برای بررسی موضوع به تعزیرات ارسال خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود : در گشت مشترک این سازمان و اداره تعزیرات استان نیز تعداد ۲۵۰ خودرو عمدتا پراید در حال حمل به خارج از این استان، در ایستگاه راه‌آهن شیراز شناسایی شدند و اقدامات قانونی در مورد آنها اعمال شد.

در همین راستا و کشف انبارها و خانه های مسکونی که به عنوان محل احتکار و دپوی خودرو استفاده میشدند تعداد ۷۳ دستگاه خودروی احتکار شده در لارستان توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در لارستان کشف شد.اطلاعات سپاه فجر استان فارس ضمن اعلام آمادگی برای دریافت گزارش‌های مردمی، از شهروندان درخواست کرد، اطلاعات خود در خصوص مفاسد اقتصادی را از طریق شماره تلفن ۱۱۴ اطلاع‌رسانی کنند.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری