استان تهران با ۱۳۵۲ نفر مبتلا، گیلان با ۳۳۳ نفر، قم با ۳۸۶ نفر و اصفهان با ۲۳۸ مورد مبتلا چهار استان کشور به عنوان کانون شیوع شناخته می‌شوند

به گزارش پویش خبر , کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: برابر آخرین آمارها و یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، ۵۹۱ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور اضافه شد و در مجموع تا ظهر امروز ۳۵۱۳ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ داریم.

وی در مورد آمار تفکیکی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان‌های کشور گفت:‌ چهار استان تهران با ۱۳۵۲ نفر مبتلا، گیلان با ۳۳۳ نفر، قم با ۳۸۶ نفر و اصفهان با ۲۳۸ مورد مبتلا چهار استان کشور به عنوان کانون شیوع شناخته می‌شوند که در استان اصفهان این موارد با محوریت شهرستان کاشان به دلیل همجواری با استان قم است.

جهانپور  ادامه داد:‌ در استان مرکزی ۱۸۰ مورد، البرز ۱۷۳، مازندران ۱۲۱، قزوین ۱۱۱ ، خراسان رضوی ۸۹ ، سمنان ۶۰، گلستان ۳۷ ، آذریایحان شرقی ۶۵ ، اردبیل ۲۶ ، آذربایجان غربی ۱۰ ، همدان ۱۶ ، کردستان ۱۸ ، کرمانشاه ۲۲ ، ایلام ۱۱، خراسان جنوبی ۱۵ ، کردستان ۱۸، لرستان ۳۰، خوزستان ۶۳ ، فارس ۶۸ ، هرمزگان ۱۳ ، کهگیلویه و بویراحمد ۲، زنجان ۱۵، چهارمحال و بختیاری ۹، یزد هفت ، کرمان ۱۸، سیستان و بلوچستان ۱۹ مورد و خراسان شمالی نیز با سه مورد اعلام شده است. آخرین استان کشور که کرونا به آن رسیده بوشهر است که از روز گذشته تا کنون سه مورد در آن شناسایی شده است. و این در حالی است که بوشهر به عنوان استانی که تا روز گذشته مورد کرونا در آن گزارش نشده بود، امروز با سه مورد قطعی کرونا مواجه شده است.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری