افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و همچنین تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی حقوق آنها، دستور پرداخت پاداش بازنشستگانی که تا سال ۱۳۹۸ بازنشسته شده اند را نیز صادر کرده ایم.

به گزارش پویش خبر، بعد از اضافه شدن ۵۰ درصدی حقوق کارمندان و همچنان نادیده گرفته شدن بازنشستگان در همسان سازی حقوق، و در نظر نگرفتن شرایط اقتصادی بازنشستگان، هنوز هم این قشر آسیب پذیر که شرایط خاصی را پشت سر می گذارند، صدایشان به گوش هیچ دولت و مسئولی نمی رسد، چه نامه ای به مقامات بفرستند، چه مانند سالیان دور جلو مجلس شورای اسلامی تجمع کنند، به هر صورت بازنشستگان همیشه در طلب حق خود از شاغلین میمانند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اضافه حقوق بازنشستگان بیان کرد: این رقم با تلاش‌های دولت به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید. برای سال ۱۳۹۹ این رقم را ۱۰۰ درصد افزایش داده و به ۱۰ هزار میلیارد تومان رساندیم تا به حقوق این افراد اضافه کنیم. در این افزایش حقوق‌ها برخی از بازنشستگان بیش از ۷۰۰ هزار تومان به حقوقشان افزوده خواهد شد.

به نقل از انتخاب وی با بیان اینکه روز دوشنبه از تشکل های بازنشستگی و نمایندگانشان خواستیم تا به جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور بیایند افزود: در ادامه مسیر افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و همچنین تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی حقوق آنها، دستور پرداخت پاداش بازنشستگانی که تا سال ۱۳۹۸ بازنشسته شده اند را نیز صادر کرده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان تا سقف دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت، بیان کرد: سال گذشته رقم پاداش بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان بود که رقم آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: امسال برای زنان سرپرستان خانوار نیز حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته ایم. مستمری این افراد سه تا پنج برابر هم افزایش پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم منابع مالی جدیدترین برای افزایش این دریافتی را داشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین اعلام کرد: تا پایان فروردین برای افزایش متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام می شود.

حال باید دید آیا افزایش متناسب سازی حقوق بازنشستگان جواب اعتراضات این قشر را خواهد داد و یا با دیگر این عزیزان را به سال های دیگر وعده میدهند،گمان می رود مسئولین و مقامات فراموش کرده اند که خود و شاغلان امروز شاگردان دیروز بازنشستگان بوده اند.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری