علیرغم پیگیری‌ها این کتیبه تا کنون پیدا نشده است؛ از جوانان و ارگان‌های فرهنگی می‌خواهم تا نسبت به حفظ و نشر آثار تاریخی و هنری موجود، بیشتر تلاش کنند.

به گزارش پویش خبر، شب شعر بزرگ “نسیم کرامت” شامگاه یکشنبه هشتم تیرماه ،همزمان با ششم ذی‌القعده، روز بزرگداشت میلاد حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و بزرگداشت دهه کرامت، در صحن مطهر گلزار شهداء نی‌ریز برگزار شد.
این آیین ادبی که با حضور شعرا، امام جمعه، نماینده مجلس، کارکنان ادارات و حضور گرم مردم همراه بود ۹ تن از شعرای آیینی به سرایش اشعار خود در مدح علی بن موسی امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) پرداختند.
آیت‌الله سید محمد فقیه، امام جمعه نی‌ریز در این آیین با بیان پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان نی‌ریز و تجلیل از شعرا و عرفای گذشته این شهر، از اشعار زیبای سید نعیما پدر سید اشرف متخلص به سحاب نی‌ریزی و شیخ‌الاسلام نی‌ریز یاد کرد و گفت: اشعار زیبایی از سحاب در مدح اهل‌بیت(ع) بر روی سنگ و با خط زیبا در امامزادگان(ع) وجود دارد که پس از تخریب و بازسازی، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) نگهداری می‌شود؛ قسمتی از این اشعار توسط مختار کمیلی پژوهشگر نی‌ریزی خوانش، گردآوری و انتشار یافته است.
فقیه با ابراز تأسف از گم شدن سنگ مرمر شش ضلعی بسیار زیبا و ارزشمندی به خط نستعلیق و با شعر زیبای “نسل کاظم، امام راهنما، هاتفی گفت بهر تاریخش، گر تویی معتقد به روز جزا” که بر سر درب امامزادگان حسن و حسین(ع) منقش گردیده بود، خبر داد و افزود: این اثر تاریخی در بازسازی آرامگاه گم شد و علیرغم پیگیری‌ها تا کنون پیدا نشده است؛ از جوانان و ارگان‌های فرهنگی می‌خواهم تا نسبت به حفظ و نشر آثار تاریخی و هنری موجود، بیشتر تلاش کنند.
این همایش ادبی رت ستاد شب‌های شعر اهل‌بیت(ع) با همکاری کانون خادم‌یاران رضوی نی‌ریز، کانون شعر رضوی، انجمن‌های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز، دفتر امام‌جمعه، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای شهر و خیرین برگزار شد، و با استقبال مردمی روبرو گردید.
گفتنی است این شب شعر با اجرای محمدجواد نصیرزاده، دبیر شب‌های شعر اهل‌بیت(ع) و خادم‌یاران رضوی، همراه بود که طاهره ابراهیمی، عباسعلی زارعی، سیداحمد موسوی‌مقدم، آرزو حقیقی، محمد مبارکی، محمدجواد نصیرزاده، اعظم زارع، کوثر مرادنژاد، محمدجلال رنجبر و فائزه اندرز به خوانش شعر پرداختند.

  • نویسنده : محمدمهدی اسدزاده