رئیس سابق کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: آثاری مانند «کلیدر» نوشته محمود دولت آبادی و داستان‌های احمد محمود این ظرفیت را دارند که به فیلم نامه تبدیل و از روی آنها فیلم‌های جذاب تولید شود.

به گزارش پویش خبر، داریوش نویدگویی  درباره اهمیت توجه به تولید فیلم‌های اقتباسی، اظهار داشت: بسیاری از فیلم‌های بزرگ سینمایی دنیا از جمله «برباد رفته»، «۱۰ فرمان» درابتدا به صورت کتاب بوده‌ و سپس به صورت فیلم درآمده اند.

وی افزود: تا یک کتاب جامع مفید و خوب نباشد هیچ تهیه کننده ای برای تولید آن سرمایه گذار نخواهد کرد.

رئیس سابق کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه کتاب، سینما و تئاتر از جهاتی بسیار به هم پیوسته و تاثیرگذار بر هم هستند، گفت: یک فیلمنامه و اثرخوب سینمایی می‌تواند تبدیل به کتاب و از سوی دیگر یک کتاب ارزشمند و خواندنی نیز تبدیل به فیلم سینمایی خوب شود.

نویدگویی با تاکید بر افزایش فیلم های سینمایی اقتباسی ، تصریح کرد: متاسفانه اعتماد بین فیلمنامه نویس‌ها و نویسنده ها کم شده درحالی که این دو باید از آثار هم برای استفاده و در نهایت برای تبدیل کردن یک رمان خوب به فیلم نامه همکاری کنند.

به گفته وی در این شرایط هم کتاب بهتر دیده و خوانده می شود و هم به ضعف سینما که همان فیلم نامه نویسی است کمک بسیاری خواهد شد.

این کارشناس فرهنگی، گفت: بسیاری از آثار ماندگار فیلمسازان بزرگ دنیا که بر پرده سینماها اکران شده، از کتاب‌‎های بزرگ تاریخی اقتباس شده است.

نویدگویی خاطرنشان کرد: کتاب و سینما به یقین به بهترین وجه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، بر همین اساس تولید فیلم‌های اقتباسی باید بیشتر شود.

  • منبع خبر : ايرنا