بازه زمانی که برای کشف یک واکسن در نظر گرفته می شود هفت سال طول می کشد اما با توجه به شدت این بیماری بازه زمانی ۱۸ ماه تا دو سال در نظر گرفته می شود

به گزارش پویش خبر، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا که امروز سوم مرداد ماه در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد با اشاره به اینکه تا زمانیکه واسکن موثر را کشف نشود ناچار به زندگی با این ویروس هستیم گفت: در حال حاضر در دنیا حدود ۱۵۰ گروه از دانشگاه ها و شرکت ها فعال شده اند تا واکسن مورد نظر را تولید کنند. قائدتا تا زمانیکه ویروس مورد نظر کشف شود سیاست ما و کل دنیا این است که ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانیم و ابتلا به آن را به تاخیر اندازیم.

حریرچی ادامه داد: بازه زمانی که برای کشف یک واکسن در نظر گرفته می شود هفت سال طول می کشد اما با توجه به شدت این بیماری بازه زمانی ۱۸ ماه تا دو سال در نظر گرفته می شود که واکسن مورد نظر برای بیماری کووید ۱۹ ساخته شود.مدت ها زمان می گذرد که متخصصان برای کشف واکسن جهت بیماری مالاریا و ایدز در تلاش هستند اما هنوز واکسن موثره آن کشف نشده است.

وی اظهار کرد:سالانه ۳۸۰ هزار مرگ و میر داریم و در حال حاضر ۲۰ درصد موارد مرگ و میر ما را بیماری کرونا به خود اختصاص داده است.در استان هایی که عادی سازی و عادی پنداری نسبت به بیماری کرونا را شاهد بودیم ویروس کرونا شدت گرفته است چراکه وقتی ترس از بیماری کمتر شود با موج دوم و سوم بیماری مواجه خواهیم بود. در حال حاضر بهترین، کم هزینه ترین و موثرترین راه مقابله با این ویروس استفاده بالای ۹۵ درصدی مردم از ماسک است.

حریرچی در پایان بیان کرد:هر فردی که مبتلا می شود از پنج نفر از نزدیکان وی حداقل یک نفر مبتلا می شود و اگر این افراد در مراحل اولیه تشخیص داده شوند دو فایده دارد که یکی از آن ها این است که دیگران را مبتلا نمی کند و از سوی دیگر بیماری وی به مرحله پیشرفته نمی رسد.در افرادی که علائم مشابه ویروس کرونا را دارند زمانیکه از آن ها تست گرفته می شود از هر شش نفر یک نفر مثبت می شود.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.