طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش‌رو در بورس عرضه خواهد شد،برخی از کسب و کارها بخاطرتعطیلی دچار مشکل هستند دولت تلاش خود را بکار خواهد گرفت تابه آنها کمک شود

به گزارش پویش خبر حسن روحانی درخصوص اقتصاد و بورس در مراسم افتتاحیه طرح ملی وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام گفت:در بورس شاهد تحول و رشد بی‌نظیر بودیم که مردم عزیز و آن ۲ میلیون نفری که در داخل بورس فعال هستند از این تحول هم خوشحالند و هم سود فراوانی شامل حال آنها شده است.

رییس جمهور ادامه داد: ما هم بسیار خوشحالیم که مردم در شرایط بهتری باشند. طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش‌رو در بورس عرضه خواهد شد و طرح‌های بسیار مهمی هم در ماه‌های پیش رو عرضه خواهد شد.

 وی در خصوص آزاد شدن سهام عدالت نیز بیان کرد: مخصوصاً اینکه مقام معظم رهبری با آزاد شدن سهام عدالت موافقت کردند که برای مردم بسیار مهم است. آنهایی که دارای سهم یک میلیونی هستند اگر بخواهند سهمشان را در معرض فروش قرار بدهند رقم قابل ملاحظه‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد و آنهایی که می‌خواهند نگه دارند و می‌توانند نگه دارند و شاید بهتر باشد، سود خوبی هم شامل آنها می‌شود، هم امسال که سودش مربوط به پارسال است و سال آینده که سود امسال است.این هم قدم مهمی بود که با دستور مقام معظم رهبری در زمینه مسأله بورس برداشته شد.

 روحانی در سخنرانی خود با اشاره به اینکه در زمینه تأمین مواد غذایی و کالاهای اساسی امسال تقریباً خودکفا هستیم گفت: این افتخار برای دولت تدبیر و امید است که برای پنجمین سال، در گندم خودکفا هستیم و این در تاریخ کشورمان کمتر سابقه داشته که ۴، ۵ سال به طور مداوم و پشت سر هم در گندم خودکفا باشیم. آقای استاندار هم اشاره کردند که در ایلام، تولید گندم از سال ۹۲ تا حالا چند برابر شده و در کلزا هم شاهد رشد چند برابر هستیم.

رییس جمهور در خصوص شرایط کسب کار ها در سخنرانی خود اظهار کرد: اصولاً برخی از کسب و کارها بخاطر اینکه یک ماه، ۵ هفته تعطیل بودند، ایام عید نتوانستند فعال باشند دچار مشکل هستند و دولت همه توان خود را بکار خواهد گرفت تا حدامکان به اینها کمک شود تا ماه رمضان و سال خوبی را پیش رو داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این ۷ الی ۱۰ روز فعالیت اقتصادی شروع شده در خصوص بیمه بیکاری اعلام کرد: دیروز وزیر کار اعلام کرد روند ثبت نام دریافت بیمه بیکاری متوقف شده و حتی برخی از آنها اعلام کردند که از این ثبت نام بیمه بیکاری خارج می‌شوند و دنبال شغل‌شان می‌روند و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای من بود.

روحانی تصریح کرد:البته می‌دانم در بسیاری از شغل‌ها مشکل داریم و ماه‌ها مشکل داریم، چون برای ما روشن نیست که پایان این بیماری چه روزی و تاریخی است و این برای همه مبهم است. با رهبران بعضی از کشورها که مذاکره می‌کردیم از آنها سوال می‌کردم که شما پیش‌بینی‌تخصصی‌تان کی است آنها می‌گفتند ما نمی‌دانیم. ممکن است چند ماه و یکی از آنها می‌گفت تا سال آینده گرفتارش باشیم.

گفتی است که رییس جمهور درسخنرانی خود از افتتاح طرحیمربوط به طرح‌های آب خبر داد و اعلام کرد که برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم درست می‌شود و در بخش کشاورزی هم گفتند که بیش از ۵۵۰۰ اشتغال مستقیم خواهیم داشت.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری