نه در کشور ما نه در هیچ جای دنیا دارویی که برای درمان مؤثر باشد تاکنون ساخته نشده، پلاسمادرمانی هم در مرحله تحقیقاتی است و نتایج خوبی تاکنون حاصل شده است.

به گزارش پویش خبر، معاون کل وزارت بهداشت بعد از پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در خصوص پلاسمادرمانی و شهرستانهای سفید از نظر شیوع ویروس کرونا در کشور در جمع خبرنگاران گفت: در بررسی که دو هفته اخیرانجام شده، مشخص شده است که ۱۱۶ شهرستان در کشور در وضعیت سفید قرار دارند، البته این شهرها به صورت پویا هستند و هر ۵ روز یک بار دوباره بررسی می‌شوند که آیا همچنان در وضعیت سفید قرار دارند یا خیر.

ایرج حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مبنای تقسیم بندی وضعیت شیوع کرونا  و بازگشایی برخی مراکزبیان کرد: مبنای تقسیم بندی وضعیت شیوع کرونا استانی نیست بلکه شهرستانی است. درخصوص بازگشایی مراکز مذهبی، فرهنگی و ورزشی شهرستان های سفید یکشنبه آینده تصمیم‌گیری می شود.

وی درپاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص داروی موثر بر درمان بیماری حاصل از ویروس کرونا اظهار کرد: نه در کشور ما نه در هیچ جای دنیا دارویی که برای درمان مؤثر باشد تاکنون ساخته نشده و بهترین راهکار مقابله با این ویروس پیشگیری و شناسایی در مراحل اولیه و سپس مراقبت عمومی، استراحت و درمان افراد مبتلا شده است.

حریرچی در خصوص تاثیرات پلاسمادرمانی نیز گفت: پلاسمادرمانی هم در مرحله تحقیقاتی است و نتایج خوبی تاکنون حاصل شده اما برای استفاده گسترده باید تحقیقات بیشتر بر روی این نوع درمان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مردم بالاترین نمره قبولی را در رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی در مقایسه با کشورهای دیگردرگیر با این بیماری گرفته‌اند و امروز هم درخواست داریم خودشان با تذکر به تعداد کمی که بی‌احتیاط هستند و موارد را رعایت نمی‌کنند مراقب خود و اطرافیانشان باشند تا شرایط کشوراز حالت عادی خارج نشود.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.