در هفته آینده (۲۷ اردیبهشت۹۹) به صورت محدود بازگشایی مدارس را خواهیم داشت و حضور دانش ‌آموزان در مدارس اجبار نیست.

به گزارش پویش خبر، با توجه به نگرانی والدین در خصوص بازگشایی مدارس ، شرایط تحصیلی دانش آموزان و همچنین خطر ابتلا به کرونا برای فرزندانشان معاون وزیر آموزش و پرورش چندی پیش  با بیان اینکه دانش‌آموزان را در شرایط ناامن قرار نمی‌دهیم افزود: بالاخره یک عقل سلیم این امور را راهبری می‌کند.ما از یک طرف با دانش‌آموزان مواجه‌ایم و از طرف دیگر آموزش و پرورش خود را در مقابل دانش آموزان مسئول می‌داند و به هیچ وجه حاضر نخواهد بود آنها را در شرایط ناامنی ببیند و آنها را در این شرایط قرار دهد؛ به همین دلیل مردم باید نسبت به تصمیم گیری که در حوزه آموزش و پرورش است، اعتماد داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی خود آموزش و پرورش مصمم است و اعلام می کند که خود را از حیث نگاه تخصصی به مرجع بهداشتی کشور (وزارت بهداشت)می‌سپارد، طبیعتا به دلیل پیروی از نگاه تخصصی این گروه، اگر کسی خلاف این صحبت کند چه رسمی و چه غیررسمی از او نمی پذیریم. نظر ما همچنان که همه در مورد این موضوع متفق القول هستند، مرجع تخصصی وزارت بهداشت است.

علیرضا کمرئی افزود: مراجع بالاتر علاوه بر این که نظرات ما درباره آموزش را می‌گیرند، نظرات تخصصی حوزه بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر را هم می‌گیرند و با ترکیب آنها نظری را اعلام می‌کنند. به عنوان مثال تعطیلی مدارس که از هفته دوم اسفند شروع و تا سی ام تایید شده معنایش این است که همه مراجع کشور نسبت به سلامت دانش آموزان حساس بودند به همین دلیل تصمیم تعطیلی مدارس تا این لحظه گرفته شده است. اما ممکن است در حوزه اقتصادی به دلیل کارکردهای آن یا به دلیل ضرورت‌هایی که وجود دارد تصمیم گیری‌ها متفاوت باشد.

در همین راستا محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مدارس در هفته آینده (۲۷ اردیبهشت) به صورت محدود بازگشایی می شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حضور دانش ‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری