یکی از این چالش ها درخواست مشتریان برای پس گرفتن پول بلیت هایشان است چرا که پروازشان به دلیل شیوع کرونا لغو شده است با این حال پس گرفتن پول از شرکت‌هایی هواپیمایی به ماموریت غیرممکن شبیه است

به گزارش سرویس بین الملل پویش خبر،شیوع جهانی ویروس کرونا و لغو دهها هزار پرواز در سراسر جهان، شرکت‌های هواپیمایی را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

یکی از این چالش ها درخواست مشتریان برای پس گرفتن پول بلیت هایشان است چرا که پروازشان به دلیل شیوع کرونا لغو شده است با این حال پس گرفتن پول از شرکت‌هایی هواپیمایی به ماموریت غیرممکن شبیه است، موضوعی که مسافران را خشمگین کرده است.

مقررات اتحادیه اروپا به وضوح می گوید که در صورت لغو پرواز، مسافران حق دارند ظرف مدت ۷ روز خواستار بازپراخت پول بلیتشان شوند.

با این حال بر اساس گزارش‌های متعدد، بسیاری از خطوط هوایی به این قانون احترام نمی گذارند و به جای بازپراخت پول بلیت به مسافران پیشنهاد دریافت کوپن می دهند تا برای پروازهای بعدی از آنها استفاده کنند.

وزاری حمل و نقل اروپا قرار است روز چهارشنبه برای گفتگو درباره این موضوع دیدار کنند و انتظار می رود که راه‌ حلی برای این معضل پیدا شود.

توماس رینارت، مدیر عامل انجمن صنایع هواپیمایی ارویا می گوید: «فاصله گذاری اجتماعی نه ضروری و نه قابل اجراست. تدابیر و مقررات باید با سطح خطر متناسب باشد.»

بحث و گفتگوی داغی در حال حاضر در جریان است که آیا فاصله گذاری بین مسافران به شکلی که در قطارها، مترو و اتوبوس می بینیم قابل اجراست یا خیر.

برخی خطوط هوایی گفته اند که یک صندلی بین مسافران فاصله خواهند گذاشت اما بعنوان نمونه مایکل اولری، مدیر عامل شرکت رایان ایر می گوید تنها در صورت جبران خسارت هایی که فاصله گذاری اجتماعی ایجاد می کند حاضر است فاصله گذاری در هواپیما را اجرا کند در غیر اینصورت با این شرایط که بین مسافران یک صندلی خالی بماند این شرکت از پرواز امتناع می کند.

متخصصان بهداشت می گویند که خالی گذاشتن یک صندلی در هواپیما بین مسافران که حدود ۴۵ سانتی‌متر بین دو مسافر فاصله ایجاد می کند به هیچ وجه با رعایت فاصله دست کم دو متری بین مسافران همخوانی ندارد. اگر خطوط هوایی بخواهند فاصله اجتماعی بهداشتی را رعایت کنند به این معنی خواهد بود هفت صندلی در اطراف مسافر باید خالی بماند.

کمیسیون اروپا آماده می شود تا در ماه آینده مجموعه مقرراتی را برای از سرگیری ایمن سفرهای هوایی وضع کند. اقداماتی مانند اجباری بودن ماسک زدن، ضد عفونی هواپیما و فاصله گذاری اجتماعی و باید دید که برای مهمترین چالش صنعت هوایی که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماهاست چه راه حلی پیدا خواهد شد.

 

  • منبع خبر : euronews