معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو گفت: تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام از برنامه‌های ایدرو در راستای تحقق جهش تولید در سال ۹۹ است.

به گزارش پویش خبر، امیر بیات سرپرست هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و هیئت همراه به اتفاق، «محمد رضا رضایی کوچی» نماینده مردم شریف جهرم در مجلس شورای اسلامی، «سید رضا ساداتی» معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس،  «مهدی شفیعیان» فرماندار جهرم، سرمایه گذاران، فعالین اقتصادی از تعدادی واحد تولیدی، صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهرم بازدید نمودند و  ضمن آشنایی و آگاهی از توانمندی‌ها ، ظرفیت و پتانسیل واحدهای صنعتی، در طی جلسه‌ای با مدیران  ذی ربط به بررسی  مسائل و مشکلات زیر‌ساختی منطقه ویژه جهرم پرداختند و تصمیمات لازم و راهکارهای عملیاتی و اجرایی در توسعه و تسریع  منطقه ویژه اتخاذ شد. 
در ادامه؛ معاون وزیر صمت  با همراهی «ایزدی» رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس ، «طیبی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید از منطقه ویژه  اقتصادی شیراز داشتند و در راستای بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید، و حل مشکلات مربوطه  تصمیماتی گرفته شد.

«دکتر بیات» با تاکید بر جهش تولید، اشتغال پایدار ، حفظ و تقویت واحدهای فعال و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در استان فارس گفت: با تغییر خطوط تولید واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا، استفاده از دانش روز و سرمایه گذاری‌های لازم،واحدهای راکد به چرخه تولید باز خواهند گشت.

سرپرست «هیئت عامل ایدرو» لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش بخش های مختلف کشور و استان  در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل و رفع موانع برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان کار آفرینی و بررسی اولویتهای سرمایه‌گذاری در هر منطقه توأم با بستر سازی لازم در سال جهش تولید را اثر گذار برشمرد.

 “دکتر بیات” تصریح کرد:  
سازمان  ایدرو با بهره‌مندی از روحیه همکاری و تعامل مسئولین استان، از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی  جهرم استفاده خواهد کرد.

وی  با اشاره به اینکه ایدرو آغازگر توسعه  صنعتی در کشور بوده است اضافه داشت؛ ایدرو با توسعه زیر ساخت‌های صنعتی سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی داشته است دراین راستا شتاب بخشی به تکمیل و افتتاح واحدهای صنعتی اولویت جدی وزارت صمت و ایدرو در سراسر کشور می باشد.
معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو با اشاره به راهبردهای کلان  چهارگانه وزارت صمت  در خصوص برنامه‌های سال جاری ایدرو  گفت : تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام ، تعمیق ساخت داخل  و تامین مالی پایدار از برنامه‌های ایدرو در راستای تحقق  جهش تولید در سال ۹۹ است.
“بیات” از سرمایه‌گذاران و فعالین صنعتی تولیدی به عنوان تکمیل‌کنندگان زنجیره ایجاد و تقویت تولید نام برد و افزود: ایدرو به دنبال پیوستگی بین زنجیره تولید با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور است.
وی با تاکید بر اینکه  فعالیت بخش خصوصی زمینه ایجاد تولید و اشتغال را با شتاب بیشتری فراهم  می‌کند ادامه داد:  مشارکت با بخش خصوصی زمینه ساز تسریع در فرآیند تولید و تحقق واقعی جهش تولید خواهد شد.
«حمیدرضا ایزدی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در  ادامه این برنامه‌ها و جلسات،  هدف از بازدیدهای دوره ای واحدهای تولیدی را تلاش در راستای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی  در راستای گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان ، صنعتگران و حرکت در مسیر رونق و جهش تولید و اشتغال پایدار ذکر نمود.
وی  تصریح کرد : به روز رسانی شرایط تولید، تقویت بخش صادرات، تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش، روان سازی امور از مهمترین  مواردی است که با حل آنها می‌توان به جهش تولید کمک کرد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت  فارس گفت:  ایجاد صنایع مادر ،‌ تکمیل زنجیره‌های تولید و فراهم نمودن شرایط زیر ساختی صنایع با فناوری های پیشرفته توام با دانش روز دنیا و  توسعه صادرات از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری در  استان پهناور فارس است.
مهندس حمید رضا ایزدی در خصوص ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، و پتانسیل‌های لازم در شهرستان جهرم افزود: باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان جهرم در تولید محصولات زراعی و باغی برای ایجاد ارزش افزوده اشتغال‌زایی، پایداری در تولید و تنظیم عرضه و تقاضا در توسعه صادرات، لزوم سرمایه گذاری در  توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی،  فرآوری و بسته‌ بندی محصولات با تکنولوژی  پیشرفته روز دنیا ضروری است.