مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از رویکردهای مدیریت شهری در بهبود کیفی میدان، توجه ویژه به عابران پیاده و رویکرد انسان محوری در فضاهای شهری دانست و گفت: با توجه به ارزش‌های تاریخی میدان راه‌آهن بهبود وضعیت کیفی این محور برعهده سازمان زیباسازی قرار داده شد.

پویش خبر، برزین ضرغامی با بیان این مطلب افزود: رویکرد کنونی میدان راه‌آهن که تمامی عرصه آن تبدیل به ترمینال اتوبوس و تاکسی شده و تنها کارکرد تبادل سفر دارد، باعث افت کیفیت شهری این محور در جنوب پایتخت شده است، لذا در نخستین گام از اجرای پروژه ساماندهی میدان راه آهن، آرام‌سازی و انتقال ایستگاه‌های تاکسی به محل زیر ساختمان راه‌آهن  انجام شد.

وی اضافه کرد: خط اتوبوس بی‌آر تی ولیعصر در یک پروسه چند ماهه به محدوده بیرونی میدان منتقل و اجرای این کار باعث شد تا حدود ۲۵۰ اتوبوس از فضای پیرامونی میدان راه‌آهن خارج شود.

ضرغامی تصریح کرد:  اجرای  طرح ساماندهی میدان راه آهن باعث ایجاد حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع فضای آزاد برای حضور عابران پیاده شده است،  این طرح باعث شد تا  با توجه به شرایط کیفی قابل ملاحظه میدان و سیاست‌های کلان شورا و شهرداری پایتخت، میدان راه‌آهن به عنوان نخستین پلازای شهر تهران قابل استفاده شهروندان شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: هفته آینده آیین افتتاح پلازای راه‌آهن برگزار شده و این مجموعه به عنوان نقطه آغاز نوروزگاه ولیعصر به بهرداری خواهد رسید.

ضرغامی گفت: پروژه ساماندهی میدان راه‌آهن در دو فاز از سال ۹۴ شروع و پس از توقف در برهه‌ای از زمان درسال ۹۷ مجددا سرعت گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های شهرداری تهران در طرح استقبال از بهار، پلازای راه‌آهن برنامه‌های متنوع فرهنگی با موضوع اقوام، با همکاری سازمان میراث فرهنگی اجرا می‌شود.