برای حفظ سلامت شهروندان شیراز در این شرایط باید سفرهای درون شهری را کاهش داد، این امر مستلزم سیاست گذاری عمومی کشور در حمایت از اقشار آسیب پذیراست.

به گزارش پویش خبر، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو صدا و سیما که با موضوع پروتکل جدید حمل و نقل درون شهری برگزار شد تاکید کرد: شیراز در مراحل صعودی منحنی ابتلا ویروس کرونا قرار دارد، هر تصمیمی مبنی بر بازگشایی حمل و نقل عمومی به سلامت شهروندان آسیب جدی وارد می‌کند و در این شرایط موافق راه اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری نیستم. حمل و نقل عمومی با ۲۶.۵ درصد مهمترین عامل انتشار ویروس کرونا است و باید سلامت مردم را به هر موضوع دیگری ارجحیت داد.

اسکندرپور عنوان کرد: برای حفظ سلامت شهروندان باید تقاضا برای سفرهای درون شهری را کاهش داد، این امر مستلزم سیاست گذاری عمومی کشور در حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد همچون کارگران است که این موضوع در حیطه وظایف مجموعه مدیریت شهری نیست.

وی ادامه داد: از ۲۱ اسفند ماه متروی شیراز تعطیل شد. همچنین به صورت پلکانی تعداد ناوگان اتوبوسرانی را کاهش دادیم و در ۲۲ اسفند ماه به طور کامل خدمات رسانی اتوبوس ها و مینی بوس های شهری تعطیل شد و در حال حاضر نیز اتوبوس و مترو کماکان تعطیل است.

در این میزگرد که با حضور شهرداران مشهد و اصفهان و معاون وزیر کشور برگزار شد،شهردار شیراز در خصوص آمار ابتلا به کرونا در فارس گفت: تا پیش از ۲۵ اسفندماه، شیراز در بین کلانشهرهای کشور کمترین میزان شیوع ویروس کرونا را داشت که این امر نتیجه هماهنگی مدیریت شهری، مدیریت درمان و مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه ها و به خصوص همراهی و هماهنگی مردم بود است.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری