رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از مرزنشینان خواست برای به روز رسانی کارت های کولبری خود اقدام کنند تا از مزایای راه اندازی بازارچه های موقت مرزی بهره مند شوند.

به گزارش پویش خبر، محمد دره وزمی در دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون ثبت سفارش به ثبت آماری تبدیل شده است، گفت: مرزنشینان در شهرستانهای بانه، مریوان و سروآباد به دفاتر پیشخوان مراجعه و اطلاعات کارت کولبری خود را به روز کنند.

وی افزود: در صورت عدم تمدید کارت و درج اطلاعات صحیح و به روز آنان نمی توانند از این خدمات بهره مند شوند.

دره وزمی با بیان اینکه در آینده نزدیک بازارچه های موقت غیررسمی فعال خواهند شد، ادامه داد: رفع مشکلات راه اندازی بازارچه های موقت غیر رسمی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد سروآباد از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه بیش از دو سال پیش دولت برای موضع کولبری مصوبه ای ابلاغ کرد که مرز نشینان بتوانند از ظرفیت مرز استفاده بکنند و از تخفیفات سود بازرگانی استفاده کنند، اظهار کرد: درآخرین اصلاحیه آن قرار شد هر خانوار حداکثر چهار نفر و به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان تخفیف سود بازرگانی برای مرز نشینان شعاع ۲۰ کیلومتر که دارای دارای کارت کولبری یا پیله وری بودند در نظر گرفته شود و خدمات پیله وری نیز در کارتشان اضافه شده اما تا حالا به دلایل مختلف راه اندازی نشده است.