درمورد فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال چندین مسئله وجود دارد. اول اینکه به خاطر وقوع شیوع کرونا برخی از مشاغل آسیب دیدند؛ اما اقتصاد دیجیتال در این فضا رشد کرد.

به گزارش پویش خبر، اوایل خردادماه جمعی از نمایندگان پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه «فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» با ۲۰ امضا به هیات رئیسه تقدیم کردند و امروز (۲۵تیرماه) در جلسه صحن علنی این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت و مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

در این جلسه مجتبی رضاخواه، نماینده پیشنهاد کننده تشکیل کمیسیون فضای مجازی درمورد لزوم تشکیل این کمیسیون گفت: «براساس ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس اگر مسائل مهم پیش آمد، می‌توان برای بررسی آن موضوعات کمیسیون ویژه تشکیل داد. درمورد فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال چندین مسئله وجود دارد. اول اینکه به خاطر وقوع شیوع کرونا برخی از مشاغل آسیب دیدند؛ اما اقتصاد دیجیتال در این فضا رشد کرد.»

او ادامه داد: «بحث مهم اقتصادی است که در زمانی که نمی‌توان نفت فروخت و تحریم هستیم، ارزهای دیجیتال می‌توانند به رشد اقتصاد کمک کنند. در دیدار مجازی با رهبری هم ایشان تاکید کردند که در بحث مدیریت فضای مجازی به برنامه کوتاه مدت و میان مدت نیاز داریم. اهمیت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال برهمه واضح است و در بسیاری از مسائل این حوزه هنوز قانون‌گذاری صورت نگرفته است یا قانون داریم اما به خاطر نبود نظارت کافی این قوانین اجرایی نشده‌اند.»

او همچنین افزود: «ما در کمسیون برنامه و بودجه درحال تدوین برنامه‌ای برای کمک به افراد متضرر به خاطر شیوع کرونا هستیم؛ اما هنوز بانک اطلاعاتی نداریم که دریابیم چه کسانی واقعا نیازمند هستند. در این حوزه هم نیازهای قانون‌گذاری داریم و نیازهای نظارتی که در هیچ کمیسیونی این موضوعات مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. روز گذشته با حضور آقای قاضی زاده هاشمی با کمیسیون فرهنگی و اقتصادی جلسه‌ای داشتیم تا دریابیم که تشکیل کمیسیون فضای مجازی با فعالیت این کمیسیون‌ها تداخل نداشته باشد که گفتند در این مورد تداخلی وجود ندارد و حمایت هم کردند.»

  • منبع خبر : پیوست