نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی، پوشاک، منسوجات خانگی و صنایع وابسته و همچنیین نمایشگاه چاپ، بسته بندی وتبلیغات درنمایشگاه بین المللی مشهد با حضور مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت،معدن وتجارت برگزار شد.

پویش خبر- مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهارداشت: در صادرات و تولید نساجی با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای سال شاهد آن بودیم، در بخش تولید حدود ۶ درصد، در کل رشته فعالیت‌های صنعت نساجی و در صادرات آن به صورت وزنی ۳۷ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد رشد را شاهد بودیم.

افسانه محرابی به مزیت‌های سرمایه گذاری درصنعت نساجی اشاره و خاطر نشان کرد: این صنعت از لحاظ ایجاد اشتغال و امنیت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات تولید کنندگان این صنعت بیان کرد: تمام دغدغه ما این بوده که مشکلات تولیدکنندگان به خصوص در بخش تأمین مواد اولیه، تکنولوژی روز و منابع انسانی را حل و فصل کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز و مشکل کمبود نقدینگی، وزارت صنعت با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه‌ای در رابطه با تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ منعقد کرده است، تاکید کرد: همچنین پیگیر آن خواهیم بود از محل این قانون کمبود نقدینگی صنعت نساجی را به گونه‌ای رفع کنیم.

محرابی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی بخش صنعت نساجی در سه قالب سرمایه در گردش، نوسازی ماشین آلات و خط تولید، اتمام طرح‌های نیمه تمام به فعالان صنعت نساجی و پوشاک اختصاص می‌یابد که بهره بانکی برای صنعتگران مناطق توسعه‌یافته ۱۴ درصد و مناطق کمترتوسعه یافته ۱۲ درصد است.
گفتنی است نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ ۹ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد افتتاح شد.

  • منبع خبر : شاتا