بيانيه تشكيل پویش مردمی بخش خصوصی با هدف تحول و شکوفایی اقتصاد کشور منتشر شد.

پویش خبر– عبارات و مفاهیمی از قبیل بخش خصوصی، خصوصی سازی و… از جمله مباحث بسیار مهم در اقتصاد هستند که به ویژه در شرایط فعلی کشورمان، باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

متاسفانه با شیوع بیماری رانت و فساد در اقتصاد کشور، نه تنها خصوصی سازی ها به صورت سالم و مردمی اجرا نشد، بلکه بستری فراهم شد تا برخی فرصت طلبان، تحت عنوان فعال اقتصادی بخش خصوصی، با سوءاستفاده و رانتخواری، هم بخش خصوصی واقعی و مردمی را از میدان فعالیت و رقابت سالم بیرون راندند و هم با فعالیت های غیرمولد، اقتصاد کشور را به رکود و مرز بحران کشانده اند…

در چنین اوضاعی ضرورت دارد برای رفع این پدیده خانمان برانداز، و نجات اقتصاد کشور، چاره ای اساسی اندیشیده و اقدامی عاجل انجام شود.

در این راستا جمعی از فعالان خواهان پیشرفت کشور با راه اندازی پویش مردمی بخش خصوصی، ظرفیت و امکانی فراهم آورده اند تا همه دلسوزان ایران عزیزمان بتوانند در انجام رسالت و وظیفه انسانی و میهنی خود برای اصلاح این روند، تشریک مساعی نمایند.
در بستر پویش مردمی بخش خصوصی، با همدلی و هم افزایی و از طریق هم اندیشی و گفتمان سازی، برای ایجاد تحول و پویایی در اقتصاد کشور، تلاش مینماییم.

مهمترین اهداف و برنامه های پویش مردمی بخش خصوصی:

تعریف اصولی عبارت بخش خصوصی و تدوین مدلی برای احصاء فعالان اقتصادی بخش خصوصی مردمی

تبیین راهکارها و ساز و کارهایی برای شناسایی، رتبه بندی و حمایت فعالان اقتصادی بخش خصوصی واقعی و مردمی

اصلاح روند خصوصی سازی در اقتصاد کشور

پررنگ تر کردن حضور و تقویت نقش آفرینی نمایندگان واقعی بخش خصوصی مردمی در تشکل های اقتصادی