مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور به منظور مهار کانون‌های ریزگرد استان خوزستان و در راستای توسعه فناوری شورورزی و آبزی پروری با رئیس ستاد آب و خشکسالی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد.

به گزارش پویش خبر، علی‌اشرف منصوری در این نشست رئیس ستاد آب و خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری طرح پاپلوت ۵۰ هکتاری در دست اقدام ستاد توسعه زیست فناوری کانون شماره یک استان خوزستان را تشریح کرد.
وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های قانونی و تخصصی، شرکت شهرک‌‌های کشاورزی بهترین گزینه برای مهار کانون ۵ هزار هکتاری غرب شهرستان هویزه است.
در این نشست، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، از آمادگی کامل این شرکت در جهت ایجاد شهرک‌های آبزی‌پروری و شورورزی در کانون شماره ۱ استان خوزستان در سطح ۵ هزار هکتار را خبر داد.
منصوری افزود: مطالعات شهرک‌های آبزی‌پروری باید به صورت کامل و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و منابع موجود صورت گیرد تا ضمن کنترل و مهار ریزگردها در کانون مذکور در استان خوزستان، این اقدام مهم به یک فعالیت اقتصادی در جهت تولید و اشتغال کشاورزان منطقه منجر شود و با واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش با لحاظ کردن توسعه پایدار کمکی به اقتصاد منطقه باشد.
وی تاکید کرد: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی و تخصیص منابع استانی، می‌توان با بهره‌گیری از مطالعات دقیق زه‌آب و خاک منطقه، الگوی متناسب کانون‌های گرد و غبار برای تولید آبزیان مقاوم (ماهی، میگو و آرتمیا) و گیاهان شورپسند در قالب ایجاد شهرک‌های کشاورزی را طراحی و اجرایی کرد.