بیش از یک هزار نامه در سفر یک روزه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ازروستاهای مناطق زلزله زده کرمانشاه جمع آوری شد که نشان از حجم بالای مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی دارد.

پویش خبر- «پرویز فتاح» در سفر اخیر خود به کرمانشاه و سر زدن به چند روستای زلزله زده و افتتاح نمادین خانه های جدیدالاحداث این مناطق نامه های مردمی زیادی را جمع آوری کرد.

روستای «بی نهر سفلی» یکی از مناطق زلزله زده بود که خانه هایی با حمایت کمیته امداد و بنیاد مسکن پس از زلزله در این روستا ساخته شده است.

مردم روستا که می دانستند، رئیس کمیته امداد و استانداری کرمانشاه به این روستا می آیند، جعبه ای را بر روی یک میز گذاشته بودند تا مردم در آننامه بیندازند.

بیشترین افرادی که در جعبه نامه می انداختند، جوانان روستا بودند. همچنین برای پیرهای روستا که سواد نداشتند نیز نامه نگاشتند.

طبق بررسی ها، پس از بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از این روستا و روستاهای دیگر، مسئولان کمیته امداد جعبه را با خود به محل اسکان آورند.

یکی از همراهان فتاح، مسئول شمردن نامه ها شد. بیش از یک هزار نامه توسط مردم نوشته شده بود. مسئول شمارش نامه ها گفت: پس از شمارش باید شماره تلفن های مردمی که نامه نوشته اند را هم جدا بنویسیم. نامه ها بررسی می شود اگر واقعا مشکلی باشد، با فرد تماس می گیرند تا مشکلش حل شود.

طبق بررسی ها بیشتر نامه ها پیرامون بیکاری و وضعیت نامساعد معیشتی بود که از کمیته امداد درخواست کمک کرده بودند. یکی از جوانان روستای بی نهر سفلی که نامه ای نگاشته بود و اصرار داشت نامش را در گزارشم بیاورم گفت: بنده «بهنام محمدی میرحصاری» هستم. مشکل در این روستا فراوان است. مشکل بنده بیکاری است.

او بیان می کند: ۳۲ ساله و دارای سه فرزند هستم. شغلم کارگری است. آن هم به صورت فصلی. درخواست دارم مسئولان برای رونق اشتغال روستاها کاری انجام دهند واقعا منبع درآمدی نداریم. پس از زلزله نیز بنیاد مسکن وامی را اعطا کرد تا خانه را بسازیم و ما به پیمان کار دادیم که او نیز خانه را نیمه تکمیل رها کرده است.

حجم نامه ها نشان می دهد، مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که نیاز به توجه و حمایت های بیشتری از سوی مسئولان دارد.

  • منبع خبر : برنا