امیرآبادی‌فراهانی گفت: دولت در قالب بودجه سال ۹۸ بودجه شرکت‌های دانش بنیان را به نصف رسانده بود که مجلس درصدد افزایش منابع این شرکت‌ها برآمد.

پویش خبر- شرکت‌های دانش بنیان به خوبی می‌توانند در شرایط تحریم به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور یاری برسانند اما در عین حال دولت‌ها نیز باید به این ظرفیت بالقوه توجه جدی داشته باشند.

در همین رابطه، احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ با اشاره به حمایت از پارک‌های علم و فناوری و عملکرد دولت و مجلس در این حوزه، گفت: نمایندگان مجلس بالغ بر ۷۰ میلیون یورو برای حمایت از پارک‌های علم و فناوری در قالب بودجه سال ۹۸ در نظر گرفتند.

وی افزود: اگر قصد داریم در کشور و با توجه به تحریم‌ها شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی باشیم چاره‌ای نداریم جز اینکه به شرکت‌های دانش بنیان اهمیت دهیم.

نماینده قم در مجلس دهم با بیان اینکه جوانان در قالب شرکت‌های دانش بنیان به دنبال تحقق ایده‌های خود هستند، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان تنها محل بروز و ظهور ایده‌های جوانان ماست که می‌توانیم در قالب این فرآیند از بخش تکنولوژی حمایت کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: متاسفانه دولت در قالب بودجه سال ۹۸ بودجه شرکت‌های دانش بنیان را به نصف رسانده بود که مجلس درصدد افزایش منابع این شرکت‌ها برآمد.

وی اظهار داشت: دولت در حال حاضر هم بودجه شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی تخصیص نمی‌دهد و هم حمایت خوبی از این شرکت‌ها ندارد که این موضوع قابل پذیرش نیست.

  • منبع خبر : اقتصاد24