مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پیشنهاد می شود تعدادی معادن کوچک، با تشکیل کنسرسیوم تجمع شوند و در کنار آن ها کارخانه فرآوری راه اندازی شود.

به گزارش پویش خبر، اردشیر سعد محمدی در پنل نخست همایش رونق تولید با احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس با بیان این مطلب، تصریح کرد: : شرکت مس آماده خرید محصول مورد نیاز خود از معادن کوچک است.

برنامه تولید ۱۰۰ هزار تنی مجتنع سونگون

وی با بیان اینکه در مجتمع سونگون برنامه تولید ١٠٠ هزارتنی کلید خورده است، افزود: در حال حاضر نیاز به افزایش میزان تولید کنسانتره داریم در حالی که معادن کوچک می توانند بخشی از این نیاز را تامین کنند.

در مس سرچشمه قادر به تولید ٢٨٠ هزار تن ذوب جهت تولید کاتد مس هستیم

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، گفت: در مس سرچشمه قادر به تولید ٢٨٠ هزار تن ذوب جهت تولید کاتد مس هستیم و در خاتون آباد نیز در ۴ ماه آتی،‌ ۱۲۴ هزار تن ظرفیت تولید ایجاد می شود.

سعدمحمدی به آمارهای جهانی اشاره کرد و ادامه داد: در دنیا ١٧ میلیارد تن ماده معدنی استخراج می شود که این میزان ٢٢٠٠ میلیارد دلار گردش مالی دنیا را به خود اختصاص داده است و ٧ عنصر به عنوان عناصر اصلی در این گردش مالی دخیل هستند.

وی تاکید کرد: در سال ٢٠١٨ بیش از ٩۵ درصد بنگاه های مس دنیا سودده بوده اند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین بیان کرد: حداقل سود بنگاه داری مس در کف ١١٠٠ دلار قرار گرفته است.

گفتنی است که همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در‌سالن همایش های بین المللی هتل ارم در حال برگزاری است.