شرط اصلی ارائه وام، لیست بیمه سه ماه آخر سال گذشته خواهد بودواین بنگاه ها نباید نیروی کار خود را اخراج کرده باشند،دولت به دنبال عادی سازی شرایط کرونا نیست.

 به گزارش پویش خبر، علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در خصوص عادی سازی شرایط کرونا توسط دولت گفت: اینکه گفته می‌شود دولت به دنبال عادی سازی شرایط کرونا است اصلأ چنین نیست و ما وضعیت عادی در زمینه کرونا  در کشورنداریم. ما مناطق کشور را به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم کردیم که اصلأ این دسته‌بندی به معنای ریشه‌کن شدن کرونا در مناطق سفید نیست بلکه آن مناطق وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط دارد و باید همان روند را برای کنترل ادامه دهند.

سخنگوی دولت افزود: رنگ‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست بلکه برای تصمیم‌گیری در زمینه برنامه‌ریزی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ما کمک می‌کند که چگونه بازگشایی ها انجام شود.

وی در خصوص تغییر شرایط بر اساس معیار بیمارمبتلا به کووید۱۹ بستری شده، توضیح داد: مثلا شهری ممکن است روزی یک بستری داشته باشد اما این معنایش چنین نیست که دیگر خطر در آن شهر رفع شده و آمار جانباختگان در آن شهر بیشتر نمی‌شود بلکه اگر روند کنترل ها ادامه نیابد ممکن است این نسبت نیز تغییر پیدا کند پس باید روند کنترلی ادامه یابد.

 احیا مشاغلی که به طور کامل از بین رفته اند توسط دولت

به دنبال ریزش شدید جهانی تجارت بین الملل ربیعی در خصوص تصمیمات در جلسه هیات دولت بیان کرد:رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به وزارتخانه‌ها و سازمان ها دستور داده یک برنامه مشخص برای افزایش اشتغال با رویکردهای جدید آماده کنند، در هفته گذشته شیوه دادن وام ها به کسب و کار ها مشخص شد، شرط اصلی ارائه وام لیست بیمه سه ماه آخر سال گذشته خواهد بود و این بنگاه ها نباید نیروی کار خود را اخراج کرده باشند.

ربیعی تاکید کرد: براساس برنامه دولت، در ماه‌های آینده اشتغال هایی که به طور کامل از بین رفته است را احیا خواهیم کرد. همچنین تسهیلات کسب و کارها فقط برای پرداخت حقوق کارگران نیست بلکه برای سرمایه در گردش و سرپا نگه داشتن بنگاه اقتصادی مربوطه هم است.

ربیعی در خصوص کمک های مالی همه نهادها تصریح کرد: نهادهای زیر مجموعه رهبری برای مبارزه با کرونا بسیار کمک کردند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه برای جهش تولید و تدوام اقتصاد مقاومتی با دستگاه‌هایی که در زمینه جهش کشور فعالیت دارند تفاهم نامه هایی جداگانه امضا کرده است که در اواخر اردیبهشت رونمایی می شود.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبرها و اتفاقات مطلع گردید.