با افزایش آمار مبتلایان به کرونا از خانواده ها می خواهیم تا مسایل مهمی مانند واکسیناسیون، به ویژه درکودکان زیر پنج سال را جدی گرفته ودراین زمینه وقفه نیندازند.

به گزارش پویش خبر، عبدالرسول همتی، امروز در خصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبرنگاران گفت :  با ارسال نمونه تست های ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص ویروس کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه تست ۷۸ نفردیگر در استان مثبت، اعلام شده است.

این در حالی است که آمار روز گذشته مبتلایان کرونا در فارس  نیز نگران کننده بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:  با شناسایی ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا، آمار کلی کرونا در فارس از ابتدای شیوع تا کنون به ۳۴۳۹ نفر رسید.

وی افزود: از زمان شیوع  کرونا در استان تا امروز ، آمار فوتی ناشی از این بیماری، با فوت سه بیمار در ۲۴ ساعت گذشته که مربوط به شیراز، آباده و پاسارگاد بوده اند،۸۲ نفر در فارس در پی ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده اند.

همتی اظهار کرد: تا کنون ۷۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و یک هزار و ۹۸۲ نفر نیز با علائم محدود در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی در خصوص تعداد مبتلایان به تفکیک   بیان کرد: از میان مبتلایان شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ نفر مربوط به شیراز ،آباده و کوهچنار هر کدام چهار مورد؛ مهر دو نفر؛ مرودشت، فراشبند، زرقان، ارسنجان، خرامه و سروستان هر کدام یک نفر بوده و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و داننشکده های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

همتی در ادامه در خصوص مراکز واکسیناسیون تاکید کرد:  از خانواده ها می خواهیم تا مسایل مهمی مانند واکسیناسیون، به ویژه در کودکان زیر پنج سال را جدی گرفته و در این زمینه وقفه ای نیندازند. هم اکنون بیش از هزار و پانصد مرکز واکسیناسیون در استان فعال است که در بخش های جداگانه از مراکز مربوط به پذیرش مراجعان مشکوک به کووید ۱۹، پذیرای افراد برای انجام واکسیناسیون هستند.

 

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری