معاون توسعه مديريت، منابع و امور استان‌هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران از برگزاري مجامع عمومی سالیانه 31 شرکت استاني تابعه تا پيش از موعد مقرر قانونی خبر داد.

به گزارش پویش خبر، عزیزاله قربانی با اعلام این خبر افزود: در جلسات مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت شهرک‌های صنعتی ۳۱ استان کشور که با حضور نمایندگان قانونی سهامداران برگزار شد، گزارش حسابرس و بازرس قانونی قرائت و پس از ارائه توضیحات و بررسی لازم، صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی این شرکت‌ها مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مجمع عمومی همچنین با دقت نظر خاص، ۳۱ شرکت استانی تابعه را مکلف نمود در موعد مقرر قانونی نسبت به تعیین تکلیف و رفع ایرادات حسابرس و بازرس قانونی شرکت اقدام و طی برنامه زمان بندی اعلام شده، گزارش اقدامات به‌عمل آمده را به این سازمان منعکس نماید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ارایه گزارش عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی ۳۱ استان کشور در حوزه‌های فنی، برنامه‌ریزی، صنایع کوچک، توسعه مدیریت و منابع، حقوقی و امور قراردادها، ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی، مناطق ویژه اقتصادی و روابط عمومی بخش دیگر جلسات مجامع عمومی عادی سالیانه این شرکت‌ها بود که با پرسش اعضای مجمع و ارایه توضیحات لازم توسط مدیران استانی پایان یافت.

قربانی بیان کرد: نتیجه اقدامات شرکت‌های استانی تابعه در چارچوب تکالیف مجامع سنوات گذشته و صورتجلسه ابلاغی سال ۱۳۹۷ به همراه مستندات مربوطه در مقاطع زمانی سه ماهه به امور مجامع این سازمان ارسال می‌شود تا نسبت به پیگیری تکالیف مربوطه اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری بیش از پیش شرکت شهرک‌‌های صنعتی استان‌ها در برهه اقتصادی کنونی در راستای حمایت از سرمایه گذاری صنعتی و رونق تولید و اشتغال در کشور، بر لزوم انجام برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام تکالیف مجامع عمومی و پاسخگویی کامل و صریح در ایفای وظایف محوله و مورد انتظار که مستلزم ارتقاء هماهنگی و مشارکت تمامی شرکت‌های تابعه از یک‌سو و حسن تعامل و تلاش در پیگیری امور تفویضی از سوی دیگر است، تأکید کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم‌اینک با دارا بودن ۴۹۷ شهرک و ۳۱۵ ناحیه صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۷۸ هزار و ۷۵۵ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۷۲۳ واحد صنعتی کوچک، متوسط و کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم ۸۹۸ هزار و ۳۸۱ نفر را در ۳۱ استان کشور فراهم کرده است.