نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: مجلس شورای اسلامی از بدو ورود به این دلیل که تعداد زیادی از نمایندگان زیر 40سال فراکسیونی تشکیل دادند با عنوان فراکسیون جوانان و یکی از اقدامات مهمی که مدنظر بود همین قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود.

پویش خبر- «سکینه الماسی»، نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان و خانواده در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان بیان کرد: تعداد زیادی از نمایندگان زیر ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی از بدو ورود، فراکسیونی با عنوان فراکسیون جوانان تشکیل دادند و یکی از اقدامات مهم آن، اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود.

وی ادامه داد: زحمات زیادی توسط فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی کشیده شد. باتوجه به شرایطی که در کشور از زمان انقلاب تا الان که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را پشت سر گذاشتیم حاکم بود، با مصوب کردن این قانون که با استقبال خوبی در مجلس مواجه شد، موفق شدیم این قانون را به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کنیم.

الماسی در ادامه یادآور شد: هدف این بود که فکر جوان در وزات خانه‌های دولتی ما به دلیل انگیزه آنها جاری شود. برای مثال در جنوب استان بوشهر با بحران مدیریت مواجه هستیم، به این دلیل که نیروهای جوان تحصیل کرده نهایتا توانستند به صورت قرارداد مستقیم فعالیت کنند. از طرفی کسی که بخواهد در سطح استان مسئولیتی را بپذیرد باید استخدام دولت باشد که این بحرانی را به وجود آورده است.

نماینده مردم دیر و کنگان با اشاره به میزان اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: همه این عوامل دست به دست هم دادند تا این قانون مصوب شد و دولت هم آن را اجرایی کرد. با توجه به اینکه این قانون اخیرا مصوب شده اما هنوز برخی دستگاه‌ها آن را اجرایی نکردند که باید تلاش خود را برای اجرای آن بکار بگیرند چراکه قانون برای همه یکسان است.

وی درباره استانی شدن انتخابات بیان کرد: من با این شرایط، شیوه و این زیرساخت هایی که در حال حاضر در کشورمان هست مخالف استانی شدن انتخابات هستم چراکه خانه ملت برای ارتباط مستقیم مردم با نمایندگان است. یکی از دلایل عمده مخالفت من این است که ارتباط مردم با نماینده کمتر می‌شود.

الماسی بیان کرد: ما می گوییم انقلاب اسلامی براساس دموکراسی و مشارکت حداکثری است. در این زمینه مشارکت کم می شود و زمانی که استانی شود باید داوطلبان در یک حزب قرار گیرند و افرادی مثل من که مستقل هستیم، ناچار خواهیم بود که به سمت احزاب برویم.

عضو فراکسیون زنان و خانواده اضافه کرد: اگر حزب به معنای واقعی کلمه باشد هیچ مشکلی نداریم چراکه برای داشتن کشور توسعه یافته به حزب نیاز داریم. اما متاسفانه در کشور احزاب به معنای واقعی نداریم. از طرف دیگر هزینه‌های تبلیغات زیاد می شود و همه چیز براساس قدرت مالی افراد اهمیت پیدا می‌کند.

الماسی بیان کرد: اگر زیرساخت داشتیم و کشورمان دو مجلس داشت مشکلی با استانی شدن انتخابات نداشتم اما در حال حاضر موافق نیستم هرچند که تصور می کنم در مجلس این موضوع رای می‌آورد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس باتوجه به بیانیه گام دوم رهبری ضمن تشکر از مقام معظم رهبری بیان کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ابهت و اقتدار برگزار شد. از این تریبون استفاده می‌کنم و از همه عزیزانی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شرکت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

الماسی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به دلیل وارد شدن ما به دهه پنجم انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن چهل سال لازم دانستند که بیانیه‌ای را منتشر کنند. اصل صحبت های ایشان در خصوص جوانان بود و اینکه ما در چه شرایطی توانستیم پیروز انقلاب شویم.

نماینده مردم دیر و کنگان اضافه کرد: با آمدن انقلاب اسلامی قطب سومی ایجاد و بلوک شرق کلا منهدم شد و بلوک غرب هم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. اما انقلاب اسلامی دستاوردهایی داشته و به موفقیت رسیده و روز به روز موفق‌تر خواهد شد.

الماسی در ادامه گفت: گام دوم رهبری کار بسیار سنجیده و ارزشمندی است که همه دستگاه ها و وزارت خانه ها بر اساس آن وظایفشان را انجام می دهند. فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راهی برای ما است. روز اول که انقلاب اسلامی تشکیل شد، همه تصور می کردند این انقلاب به چهل سالگی نمی رسد ولی روز به روز دستاوردهایمان افزایش پیدا کرد علی رغم تهدیدها و تحریم‌ها، شاهد اختراعات جدید بودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در توضیح اینکه پیش از انتخابات اعلام کردید، مستقل هستید اما نزدیک انتخابات حزب توسعه و اعتدال از شما حمایت کرد، گفت: من به صورت مستقل در انتخابات شرکت و مردم زیادی از من حمایت کردند. من در لیست امید نبودم و با دوست عزیزی که در لیست امید بود، رقابت داشتم. در روزهای پایانی انتخابات حزب اعتدال و توسعه از من حمایت کرد که از آن‌ها تشکر می کنم.

وی ادامه داد: من گزینه حزب نبودم ولی از من حمایت کردند. الان مستقل بوده و در مجلس شورای اسلامی نیز جزو مستقلین ولایی هستم.

الماسی باتوجه به طرح هایی که در جنوب کشور توسط رئیس جمهور افتتاح شد و مشکلاتی که پیرو افتتاح این پروژه ها در خصوص اشتغال به وجود آمده است، بیان کرد: واقعیت این است که هرکاری که در عسلویه و یا هرجایی دیگر شروع می شود، چون پروژه ای بوده به تعداد زیادی نیرو نیاز دارد. به عنوان مثال یک فاز گازی زمانی که کارش را آغاز می کند حداقل ۵سال زمان می برد و برای اینکه این کار به بهره برداری برسد، تعداد زیادی در آن پروژه مشغول بکار می شوند. زمانی که پروژه به بهره برداری می رسد تعداد اندکی در نهایت می مانند. همه دوستانی که مشغول می شوند از این موضوع آگاهی دارند، زمانیکه یک پروژه به بهره برداری می رسد تعداد اندکی باقی خواهند ماند که این به نوع قرارداد آنها بستگی دارد.

نماینده مردم دیر و کنگان یادآور شد: طی چند سال اخیر شاهد به بهره برداری رسیدن فازهای گازی زیادی بودیم از جمله فاز ۱۷ و ۱۸، ۲۰ و ۲۱، ۱۵ و۱۶ و چند روز آینده ما میزبان رئیس جمهور برای افتتاح فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه کرد: زمانی که پروژه به بهره برداری می رسند ناچارا برخی افراد بی‌کار می شوند و ما برای جبران این موضوع از فضایی که عنوان صنایع پایین دستی دارد، استفاده خواهیم کرد. از نظر من راه نجات اقتصاد فعال کردن پروژه ها در صنایع پایین دستی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: این یک روند کاملا طبیعی است و من دوست دارم روزی برسد که همه صنایع پایین دستی به بهره برداری برسند که ما شاهد افراد بیکار در کشورمان نباشیم. اگر ما ساختمان را مثال بزنیم زمانی کار در مرحله اسکلت است چند نفر مشغول کارند و زمانی که به اتمام می رسد، یک خانواده ۵ نفری ساکن آن می شوند.

الماسی بیان کرد: برداشت ما از مخازن مشترک با قطر از برابر رد شده و همین به بهره برداری رسیدن های ما منجر شده که از قطر، بهتر عمل کنیم. ما مسئولین باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم طرح ها و پروژه های بیشتری را به بهره برداری برسانیم.

وی در خصوص بیکار شدن این افراد و اقداماتی که در این خصوص انجام شده اضافه کرد: پتروشیمی‌ها ۵ یا ۶ طرح توسعه راه انداختند و همه دغدغه ما این است که سرمایه‌گذاری رابه سمت صنایع پایین دست هدایت کنیم.

  • منبع خبر : برنا