مجموع مبتلایان به کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش پویش خبر،امروز کیانوش جهانپوردر خصوص آمار جدید مجموع مبتلایان و موارد فوتی در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان بیان کرد: با افزایش این تعداد، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید.

وی با اشاره به کاهش تعداد فوتی ها در کشور به دلیل کرونا عنوان کرد:  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۷۷ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با خشنودی از تعدا بهبودی ها اعلام کرد: خوشبختانه تا کنون ۷۹۳۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ادامه داشتن غربالگری در کشور بیان کرد: تا کنون ۵۰۸ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در پایان گفت: همچنان در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و البته به هیچ وجه شرایط عادی را در هیچ کجای کشور مشاهده نمی کنیم و لذا توصیه ما همچنان رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و ترددهای ضروری است.

جهانپور افزود:در برخی استانها مثل خوزستان موارد بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است و رعایت فاصله گذاری فیزیکی حتی بیش از گذشته لازم است انجام شود.اگر این اپیدمی کنترل شده مدیون همکاری مردم است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری