با اضافه شدن ۵۶ نفرآمار کنونی بیماران جدید کووید۱۹ در استان فارس به ۳۷۹۲ نفر رسیده است.تا امروز۸۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند.

به گزارش پویش خبر ، امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۹ عبدالرسول همتی درباره  آمار بیماران جدید کووید۱۹ در استان فارس گفت: از ۱۶۱۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کرونا استان، ۵۶ نمونه مثبت جدید دیگر اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۳۷۹۲ نفر رسیده است.

وی در خصوص آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، از زمان شروع شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۸۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند.

همتی اضافه کرد : تاکنون سه هزار و ۳۰۲ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه در خصوص تحلیل و بررسی آماری میان  مبتلایان و فوت شدگان و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در جمعیت زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است، نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز موارد جدید را به تفکیک شهرستان ها بیان کرد: از ۵۶ مورد جدید در استان، شیراز ۲۵ مورد؛ اقلید ۶ مورد؛ آباده ۴ مورد؛ ممسنی ۳ مورد؛ کازرون ۲ مورد؛ کوه چنار؛ کوار؛ پاسارگاد و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

 

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری