رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه فرش دستبافت فارس در محل دایمی نمایشگاه بین المللی گلستان شیراز- استان فارس خبر داد.

پویش خبر-  علی همتی با اشاره به اهداف نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی و شناساندن توانمندیها ، ظرفیتها ، پتانسیلها ، قابلیتها ی انواع طرح ورنگ وبافت فرش سراسر فارس به مردم داخل و خارج از استان است که صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف تولیدات خود را مدت ۵ روز در بهمن ماه سالجاری به نمایش می گذارند.

همتی با تاکید براینکه فرش دستباف فارس قدمتی دیرینه وتاریخی دارد افزود: از آنجایی که نمایشگاه فرش دستباف فارس رتبه برتر کشوری را دارد در پانزدهمین نمایشگاه فرش دستبافت فارس انواع فرش دستباف، گلیم، جاجیم، گبه و تابلو فرش در معرض نمایش قرار داده می شود.

نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۷ بهمن ماه در شیراز

همچنین نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته با حضور نمایندگانی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی، فارس و یزد برپا شد.

در این نمایشگاه، نمایندگانی از کشور‌های سریلانکا، روسیه، تونس، اندونزی و اتحادیه خرمای پاکستان شرکت دارند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، برنامه‌های جانبی دیگری از جمله سمینار‌های تخصصی، همایش و نشست‌های تخصصی با رایزنان تجاری ایران در کشور‌های پاکستان، ویتنام و هند و وابستگان اقتصادی کشور‌های روسیه، ترکیه، عمان و مالزی نیز برگزار شد.

همچنین پیش بینی شده ، هیات‌های تجاری از کشور‌های پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، روسیه، بلاروس، تونس، هند و فرانسه از آن بازدید کنند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه برنامه های جانبی نظیر سمینارهای تخصصی، همایش و نشست های تخصصی با رایزنان تجاری ایران در کشورهای پاکستان، ویتنام و هند و وابستگان اقتصادی کشورهای روسیه، ترکیه، عمان و مالزی نیز برگزار خواهد شد .

ایجاد فضایی مناسب در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف کنندگان همچنین افزایش سطح تکنولوژی و دانش فنی در تولید مواد غذایی ارگانیک ، معرفی محصولات نوآوری شده، برندسازی و ارتباط با صنایع مختلف از اهداف برگزاری این نمایشگاه است. که باعث افزایش سطح سلامت و امنیت مواد غذایی براساس استانداردهای سبدغذایی سالم و مطلوب خواهد شد

  • منبع خبر : شاتا