همایش پویش صادرات امروز 9 بهمن 1397 از ساعت 9 صبح در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سالن ایران خلیج فارس برگزار شد

 

پویش خبر- همایش پویش صادرات امروز ۹ بهمن ۱۳۹۷ از ساعت ۹ صبح در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سالن ایران خلیج فارس برگزار شد. در ابتدای این همایش یک روزه مهندس مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، سخنرانی کرد. او گفت: امروز ۴۰ هزار مجموعه صنایع در ایران فعال است. در ادامه محمد امین حاج کاظمیان کارگاه آموزشی برگزار کرد و پویش ملی صادرات را در ۱۰ گام برای حضار توضیح و تبیین کرد و مدل پویش ملی صادرات را ترسیم کرد. حاج کاظمیان هم‌چنین تاکید کرد که امروزه زیرساخت های تولید در کشور موجود است و باید بر بازاریابی و فروش تمرکز شود. او در ادامه جزییات استراتژی های تامین و تحویل در شرایط تحریم را به طور مفصل برای حاضرین توضیح داد و چگونگی عمل کردن به آن را برای آنان باز کرد. او هم‌چنین حاضرین را به شرکت در نمایشگاه گلفود تشویق کرد.

بهمن حسین زاده، رییس شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، نیز در این همایش حضور پیدا کردند و به ایراد سخنرانی پرداختند. حسین زاده عنوان کرد: ما ۵۰ درصد به نمایشگاه شرکت های دانش بنیان تخفیف می‌دهیم. او افزود: ما ۱۵ نمایشگاه خارجی در سال آینده شرکت خواهیم کرد که معاونت علمی برای شرکت های دانش بنیان اقامت در نظر گرفته است. حسین زاده هم‌چنین خبر داد که ۵ اسفندماه امسال نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار خواهیم کرد.

در بخش بعد از ظهر همایش پویش صادرات بزرگان صادرات ایران حضور پیدا کردند و مهندس مودودی ضمن خیر مقدم به این بزرگان، گفت: تصویری که امروز در پویش صادرات میبینید، تصویری از آینده است. او تاکید کرد: امیدوار است حاضرین از تجربیات بزرگان استفاده کنند تا تجربیات تلخ را دیگر تکرار نکنند.

حاج اکبر حاج کاظمیان از بزرگان صادرات ایران و کارآفرین در مناطق محروم ایران گفت: آرمان هایتان را دریابید و هدف گذاری خود را به روی آرمان هایتان متمرکز کنید.

دکتر اسفهبدی؛ معاون وزیر، ابراهیم جمیلی ؛رییس انجمن ملی صادرکنندکان نمونه و برتر، محمدرضا فرشچیان؛ نایب رییس انجمن ملی صادرکنندگان نمونه و برتر و احمدرضا فرشچیان ؛صادرکننده نمونه صنعت خشکبار، به روی سن رفتند و به عنوان منتور از تجربیات شان در صنعت صادرات برای حاضرین صحبت کردند.

در پایان تندیسی به مرجان هشیار به عنوان کارآفرین برتر کشور اهدا شد و دو لوح تلاش نیز به جوانان پیشرو این عرصه.