مصوبه هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص پرداخت سه ماه حق بیمه تامین اجتماعی به اهالی رسانه و هنرمندان به صورت اطلاعیه ای صادر شد.

به گزارش پویش خبر ، با توجه به مشکلات اقتصادی اهالی رسانه و هنرمندان که بعد از بحران کرونا در کشور اتفاق افتاد، صندوق اعتباری هنر در خصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اطلاعیه ای صادر کرد.

با توجه به مصوبه هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضا و پشتیبانی و قول مساعد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت همه جانبه  از پرداخت سه ماه حق بیمه هنرمندان، این تصمیم به قوت خود باقی است.
لازم به ذکر است با مشخص شدن فرایند اجرایی این تصمیم و در مهلت قانونی پرداخت حق بیمه، اطلاع رسانی کامل انجام خواهد شد.

این اطلاعیه بعد از نامه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به اسحاق جهانگیری در خصوص خسارت‌های وارده به بخش فرهنگ کشور که خواستار مساعدت‌های هر چه سریع‌تر دولتِ به مشاغل آسیب‌پذیر فرهنگ، هنر و اهالی رسانه و هنرمندان کشور شده بود صادر شد.

خسارت وارده به بخش فرهنگ و هنر در نامه به شرح زیر آمده است:

برآورد خسارت کسب و کارهای بخش فرهنگ و هنر: (مبالغ به میلیون ریال)

۱_ فرهنگی: ۳,۴۷۵,۷۵۱ ریال

۲_ هنری: ۳,۵۰۳,۱۷۰ ریال

۳_ رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال: ۲,۷۸۲,۰۰۰ ریال

جمع کل: ۹,۷۶۰,۹۲۱ ریال

یارانه‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر:

۱_ مجموع کمک بابت حق بیمه هنرمندان: ۲۱۸,۷۸۹,۶۵۹,۵۰۰ ریال

۲_مجموع کمک سرانه درمان هنرمندان: ۱۳۷,۷۶۸,۴۰۰,۰۰۰ ریال

۳_ مجموع کمک بابت جبران خسارت و بیکاری هنرمندان: ۱,۴۳۹,۵۳۸,۰۵۹,۵۰۰ ریال

جمع کل: ۱,۷۹۶,۵۳۸,۰۵۹,۵۰۰ ریال

پس از پیگیری‌های انجام شده توسط  وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای قرار گرفتن کسب و کارهای فرهنگی هنری و رسانه‌ای در لیست مشاغل آسیب‌دیده از بروز و ظهور بیماری کرونا، با دستور سید عباس صالحی، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه ماموریت یافته بود با همکاری معاونت‌ها و واحدهای مرتبط و نظر خواهی از نهادها و صنوف معین وابسته سراسر کشور گزارش دقیق و کمّی از میزان خسارت‌های وارده به منظور جبران‌ خسارت‌های وارده و اقدامات حمایتی دولت از فعالان فرهنگ، هنر و رسانه کشور به کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا ارسال کنند.

  • منبع خبر : روابط عمومی وزارت ارشاد