بخشی از این پرداختی‌های تامین مالی به‌صورت مستقیم توسط بانک‌ها انجام می‌شود که شامل 16 هزار و 533 فقره تسهیلات به مبلغ 20 هزار و 855 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پویش خبر، بر پایه آمارهای اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال ۱۳۹۸ بابت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی ۳۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان پرداخت شده است. این پرداختی‌ها در قالب ۲۰ هزار و ۹۳۰ فقره تسهیلات بوده است.

بخشی از این پرداختی‌ها به‌صورت مستقیم توسط بانک‌ها انجام می‌شود که شامل ۱۶ هزار و ۵۳۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان بوده و بخشی دیگر به‌صورت پرداخت در فرآیند رونق تولید تعریف شد که شامل چهار هزار و ۳۹۷ فقره به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان بوده است.

بیشترین پرداختی مربوط به استان تهران با یک ‌هزار و ۴۳۴ فقره و مجموع مبلغ ۶ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان و کمترین آن مربوط به جنوب کرمان با سه فقره به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بوده است.

تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام

چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز باید این باور در کشور به وجود بیاید که “تولید” محور اصلی همه سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها باشد و سیاست‌های پولی، بانکی و ارزی ما نیز متناسب با این موضوع تنظیم شوند. 

رضا رحمانی بیان کرد: هم اکنون مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور تامین مالی ، نقدینگی و سرمایه در گردش است و به عنوان مثال در صنعت خودرو، ما در حال حاضر ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی سواری را در کشور داریم که با تامین نقدینگی کافی امکان تولید این تعداد وجود دارد و برآوردهای موجود نشان می‌دهد که با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه سواری نیاز بازار کشور خودرو تامین و این بازار قابل مدیریت کامل است.

 

  • منبع خبر : شاتا