بدهی دولتی آلمان در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سه ماهه اول سال جاری 46.3 میلیارد یورو افزایش یافته و به حدود 2 تریلیون و 256 میلیارد یورو رسیده است.

به گزارش پویش خبر، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار فدرال آلمان (Destatis)، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، بدهی بخش دولتی به موسسات غیر دولتی، شامل تمام بودجه های پایه ای و اضافی در سطح فدرال، ایالت، وجوه تامین اجتماعی، شهرداری و اتحادیه های شهرداری، نسبت به سه ماهه اول ۴۶٫۳ یورو افزایش یافت یافت.

بدهی های بخش دولتی که با افزایش ۲٫۱ درصدی به حدود ۲ تریلیون و ۲۵۶ میلیارد رسید، نسبت به پایان سال ۲۰۲۰ افزایش ۳٫۶ درصدی (معادل ۷۸٫۹ یورو) را ثبت کرده است.

بدهی دولتی در مقایسه با پایان سال ۲۰۱۹ (قبل از کووید-۱۹) ۳۵۸ میلیارد یورو افزایش یافته است. Destatis به طور خاص به استقراض دولت فدرال برای تأمین مالی اقدامات علیه بحران COVID-19 به عنوان دلیل اصلی افزایش بدهی دولت فدرال آلمان اشاره کرد.

این در حالی است که سرانه بدهی دولت از ۲۶ هزار و ۵۳۲ یورو به ۲۷ هزار و ۹۰ یورو رسیده است. در دوره مورد بحث، بدهی دولتی فدرال با ۴۶ میلیارد یورو افزایش به ۱ تریلیون و ۴۷۷٫۵ میلیارد یورو رسید.  در شرایطی که بدهی ایالت ها با ۶۳ میلیون یورو کاهش به ۶۳۹٫۹ میلیارد یورو رسیده است، بدهی شهرداری ها و اتحادیه های شهرداری ۴۰۰ میلیون یورو افزایش یافته و به ۱۳۴٫۴ میلیارد یورو رسیده است.

  • نویسنده : مترجم: امین جهانگیری نیا
  • منبع خبر : حریت (ترکیه)