ريیس خانه معدن ایران گفت: ساخت پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش پویش خبر، محمدرضابهرامن در دیدار با استاندار بوشهر، گفت: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه معادن و منابع زیرزمینی وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مطلوب استان بوشهر در عرصه ذخائر معدنی فرصت بسیار خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری است و باید از این ظرفیت مهم برای فعالیت سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در این بخش استفاده شود

بهرامن خواستار استفاده مناسب از فرصت بازار صادراتی کشورهای حوزه خلیج فارس در سطح کشور شد و ادامه داد:  معادن استان بوشهر می‌توانند نیازهای کشورهای همسایه را تامین کنند.

وی افزود: پیشنهاد طرح احداث اسکله بارگیری بمنظور افزایش ظرفیت بارگیری از طرف بخش خصوصی اعلام و با توجه به لزوم حمایت از سرمایه گذار وکمک به انجام طرح های توسعه با امکانات کامل از قبیل امکان پهلوگیری همزمان دو کشتی و فراهم نمودن امکان انجام تعمیرات اسکله موجود، ایجاد توان بارگیری و صادرات متناسب با افزایش حجم محصولات معدنی و پیش گیری از توقف طولانی مدت تولید در صورت بروز هرگونه آسیب در اسکله موجود و ارتقاء ایمنی عملیات ، کاهش درصد اشغال اسکله  و بارگیری بموقع کشتی های صادراتی توسط بخش خصوصی روی میز است .

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اهمیت ذخائر معادن استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی در استان بوشهر توسعه یابد و ساخت پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر ضروری است.

بهرامن تاکید کرد:‌ بازار صادراتی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای معادن استان بوشهر واستانهای همجوار وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

رئیس خانه معدن ایران از فعالیت پنج هزار و ۵۰۰ معدن در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما در خانه معادن ایران، فعالسازی و توسعه معادن کوچک است.

بهرامن با اشاره به اینکه فعال سازی معادن کوچک باعث تقویت اشتغال‌ و توسعه صادرات می‌شود، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور در شرایط ویژه و حساسی است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس خانه معدن ایران در این نشست با تقدیر از حمایت استاندار بوشهر از خانه معدن استان، گزارشی از فعالیت‌های خانه معدن ایران و خانه معدن بوشهر ارائه کرد.